Ένα νέο χαρακτηριστικό στις διαδικτυακές τις υπηρεσίες ανακοίνωσε η Airbnb σχετικά με την καλύτερη διαχείριση των πληρωμών στην πλατφόρμα. Ονομάζεται “Πληρώστε Λιγότερα Προκαταβολικά” (Pay Less Up Front) και επιτρέπει στους χρήστες να πληρώσουν προκαταβολικά για ένα μέρος του κόστους της κράτησης και το υπόλοιπο, όταν πλησιάζει το check-in.
Μέχρι σήμερα, οι χρήστες της Airbnb, υποχρεούνταν να πληρώσουν το 100% του κόστους της κράτησης, “μπροστά”. Αυτό δημιουργούσε σημαντική δυσκολία στην περίπτωση των πολυήμερων διαμονών που το κόστος ήταν σαφώς μεγαλύτερο από ότι για ένα διήμερο. Το Pay Less Up Front προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να διαμοιράσουν το συνολικό κόστος διαμονής.
Σύμφωνα με το νέο χαρακτηριστικό, Pay Less Up Front, ο χρήστης πλέον πληρώνει μέσω της σελίδας πληρωμής, ως προκαταβολή 50% (στις περισσότερες των περιπτώσεων) και το υπόλοιπο, λίγες μέρες πριν το check-in. Ωστόσο υπάρχουν προϋποθέσεις:
α) οι κρατήσεις πρέπει να γίνονται τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από το check-in και
β) το κόστος πρέπει να είναι τουλάχιστον $250 συνολικά.
Η ημερομηνία της τελικής πληρωμής θα είναι διαφορετική για κάθε κράτηση, επειδή οι πολιτικές ακύρωσης ποικίλλουν ανά υποδοχή στην πλατφόρμα · γι’αυτό και θα εμφανίζεται με σαφήνεια στο email επιβεβαίωσης των επισκεπτών.
Η Airbnb ανέφερε ότι, κατά τη διάρκεια τεσταρίσματος του νέου χαρακτηριστικού Pay Less Up Front, 40% των χρηστών-επισκεπτών επέλεξε να πάει με αυτή την επιλογή και επέλεξαν και κρατήσεις υψηλότερης αξίας.
Το νέο χαρακτηριστικό, Pay Less Up Front, είναι πλέον διαθέσιμο κανονικά από την πλατφόρμα. Πρόκειται για άλλη μια προσπάθεια της Airbnb να καταστήσει πιο ευέλικτη την πλατφόρμα, με απώτερο στόχο βέβαια να αυξήσει τα μεγέθη. Η παρεχόμενη ευελιξία προς τις πληρωμές – εκροές των χρηστών, όπως έδειξε και η δοκιμαστική περίοδος του νέου χαρακτηριστικού, μπορεί να οδηγήσει και σε αύξηση του budget από πλευράς χρηστών, κάτι που εν τέλει κρίνεται ως θετικό και για τους hosts.
Με αυτή τη δυνατότητα ο χρήστης διευκολύνεται να κάνει την κράτησή του πιο νωρίς. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό μπορεί να συμβάλλει στην προσέλκυση νέων χρηστών, που έως σήμερα διοχετεύονταν σε άλλες εναλλακτικές, όπως και στην ενίσχυση της σχέσης με υφιστάμενους χρήστες. Με τη δυνατότητα διαμοιρασμού του κόστους κράτησης, σε περισσότερους χρήστες από έναν ενισχύεται η προσέλκυση νέων χρηστών καθώς και η ενίσχυση των υφισταμένων. Ως επακόλουθο αυτών είναι η αύξηση του ανταγωνισμού προς τον επίσημο ξενοδοχειακό κλάδο, κάτι που θα οδηγήσει στη «ρύθμιση» της αγοράς Airbnb, σε διεθνές επίπεδο.