Στο Μεταφορικό Ισοδύναμο εντάσσεται η Αίγινα απολαμβάνοντας μια ενιαία και ολοκληρωμένη πολιτική όπως ανέφερε κατά την επίσκεψη του στο νησί ο Νεκτάριος Σαντορινιός.
Πιο αναλυτικά ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, παρουσίασε τα οφέλη του Μεταφορικού Ισοδύναμου στους κατοίκους του νησιού και τις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τη χρήση και την εφαρμογή του μέτρου, στο «ΛΕΟΥΣΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ».
Ο κύριος Σαντορινιός, παρουσίασε αναλυτικά την χρήση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου και ιδιαίτερα τη συνεισφορά του στην ανάπτυξη των νησιών και στην δημιουργία ίσων ευκαιριών για τους κατοίκους τους. Ειδικά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, αυτή είναι η πρώτη φορά που εντάσσονται μέσα σε μια νησιωτική πολιτική, γεγονός που καταδεικνύει την μέριμνα της Κυβέρνησης αλλά και την αναγνώριση των άνισων συνθηκών που αντιμετωπίζουν καθημερινά.
Η νησιωτικότητα στον πολιτικό χάρτη
«Οι πρωτοβουλίες που έλαβε η κυβέρνηση μας από την πρώτη κιόλας ημέρα διακυβέρνησης, έβαλαν τη νησιωτικότητα στον πολιτικό χάρτη, που μέχρι τώρα δεν είχε αποτελέσει προτεραιότητα προηγούμενων κυβερνήσεων. Η κυβέρνηση στο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδίου και μέσα σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες, έκανε κεντρική πολιτική της τη στήριξη της νησιωτικότητας, χρησιμοποιώντας όχι μόνο ευρωπαϊκούς πόρους αλλά και με χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων, που κανένας μέχρι σήμερα δεν είχε αποφασίσει να αξιοποιήσει για τα νησιά μας […]».
Εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη νησιωτική χώρα
«Από 1/1/2019 το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου εφαρμόζεται σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στους νησιώτες να απολαμβάνουν μια ενιαία και ολοκληρωμένη πολιτική που στόχο έχει την ανατροπή των αρνητικών συνεπειών της Νησιωτικότητας. Για πρώτη φορά η Αίγινα αντιμετωπίζεται ως νησί. Αυτό από μόνο του είναι είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο για την Αίγινα, αλλά και για τον Πόρο, την Ύδρα, τις Σπέτσες και τα υπόλοιπα νησιά του Αργοσαρωνικού, όπως και για τις Σποράδες, τη Σαμοθράκη, τη Θάσο, τα Ιόνια, νησιά που ήταν εκτός χάρτη νησιωτικότητας. Αυτό που έγινε με το ΜΙ είναι μια θεσμική τομή που αναγνωρίζει το μειονέκτημα της μεταφοράς των επιβατών, των προϊόντων, των καυσίμων από και προς τα νησιά. Διότι είναι ανταγωνιστικό μειονέκτημα να έχει επιβαρυμένο κόστος η μεταφορά στα νησιά σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος στην ηπειρωτική Ελλάδα. Και αυτή είναι και η φιλοσοφία για το ΜΙ. Όχι να ευνοήσουμε τα νησιά αλλά να εξαλείψουμε το μειονέκτημα. Πάνω σε αυτό στήθηκαν οι 3 βασικοί πυλώνες, επιβάτες, εμπορεύματα, καύσιμα».