ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η Ryanair παραμένει και το 2022 σταθερά, για όγδοη συνεχή χρονιά, ο κορυφαίος αερομεταφορέας της Ευρώπης. Η εταιρεία έκλεισε το 2022 (με ημερήσιο μέσο όρο 2.536 πτήσεις) στο +9% των επιπέδων του 2019, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία. Η easyJet, που είχε πληγεί κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών προς/από το Ηνωμένο Βασίλειο, ανέκτησε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη (από 5η πέρυσι), με μέσο όρο 1.335 ημερήσιες πτήσεις (-20% έναντι 2019), κυρίως λόγω των δυνατών εποχιακών καλοκαιρινών της επιδόσεων. Η Turkish Airlines παρέμεινε ισχυρή όλο τον χρόνο, συμπεριλαμβανομένου του καλοκαιριού που λειτούργησε πάνω από τα επίπεδα του 2019, ωστόσο έπεσε μία θέση, πηγαίνοντας στην τρίτη (με 1.245 καθημερινές πτήσεις, -7% έναντι 2019).
Τρεις εταιρείες καταλαμβάνουν τις θέσεις 4-6. Οι Lufthansa, Air France και KLM. Και οι τρεις είναι παραδοσιακοί μεταφορείς προγραμματισμένων πτήσεων και επανακάμπτουν πιο αργά από τις ομόλογες εταιρείες χαμηλού κόστους. Ειδικότερα, η Lufthansa (-29% έναντι 2019) είχε μια πολύ αργή ανάκαμψη της γερμανικής εσωτερικής ζήτησης, με αύξηση των εναλλακτικών μεθόδων μετακίνησης και μειωμένα επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια.
Όπως και το 2021, η Wizz Air διατηρεί την 7η θέση, με 672 πτήσεις καθημερινά, και παραμένει ο κορυφαίος από τους 10 αερομεταφορείς σε ό,τι αφορά τον ισχυρότερο ρυθμό ανάπτυξης (+14%), σε σύγκριση με το προ πανδημίας 2019. Ο αερομεταφορέας έχει επεκτείνει έντονα τις δραστηριότητές του σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Αλβανία. Με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στο Ηνωμένο Βασίλειο, η British Airways επανέρχεται στην πρώτη δεκάδα (θέση που είχε χάσει στη λίστα το 2021), στην 8η θέση. Ωστόσο, ο αερομεταφορέας απέχει ακόμη από το επίπεδο του 2019 (-29%), με κατά μέσο όρο 644 πτήσεις ημερησίως το 2022.
Η Vueling ανέβηκε μία θέση έναντι του 2021, στην 9η θέση, χάρη στην ισχυρή ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς στην Ισπανία και μια πολύ δυνατή περίοδο διακοπών. Η SAS ολοκληρώνει τη χρονιά με απώλεια της κίνησής της σε σύγκριση με το 2019, της τάξης του -35% (τη μεγαλύτερη στην πρώτη δεκάδα), ολισθαίνοντας στη 10η θέση. Επιπρόσθετα με την αδύναμη ανάκαμψη της σκανδιναβικής αγοράς, η SAS επλήγη από απεργίες από το προσωπικό επίγειας εξυπηρέτησης στην Κοπεγχάγη την άνοιξη και από το συνδικάτο πιλότων αργότερα τον Ιούλιο. Η μόνη απουσία από τη λίστα του 2021 είναι η Pegasus Airlines, που βρίσκεται τώρα στην 11η θέση. Όπως συνέβη τόσο το 2020 όσο και το 2021, η Eurowings και η Norwegian Air Shuttle παραμένουν απούσες από τη λίστα TOP 10 και αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη 12η και 14η θέση αντίστοιχα.