ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η Ryanair παραμένει και το 2022 σταθερά, για όγδοη συνεχή χρονιά, ο κορυφαίος αερομεταφορέας της Ευρώπης. Η εταιρεία έκλεισε το 2022 (με ημερήσιο μέσο όρο 2.536 πτήσεις) στο +9% των επιπέδων του 2019, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία. Η easyJet, που είχε πληγεί κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών προς/από το Ηνωμένο Βασίλειο, ανέκτησε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη (από 5η πέρυσι), με μέσο όρο 1.335 ημερήσιες πτήσεις (-20% έναντι 2019), κυρίως λόγω των δυνατών εποχιακών καλοκαιρινών της επιδόσεων. Η Turkish Airlines παρέμεινε ισχυρή όλο τον χρόνο, συμπεριλαμβανομένου του καλοκαιριού που λειτούργησε πάνω από τα επίπεδα του 2019, ωστόσο έπεσε μία θέση, πηγαίνοντας στην τρίτη (με 1.245 καθημερινές πτήσεις, -7% έναντι 2019).

Τρεις εταιρείες καταλαμβάνουν τις θέσεις 4-6. Οι Lufthansa, Air France και KLM. Και οι τρεις είναι παραδοσιακοί μεταφορείς προγραμματισμένων πτήσεων και επανακάμπτουν πιο αργά από τις ομόλογες εταιρείες χαμηλού κόστους. Ειδικότερα, η Lufthansa (-29% έναντι 2019) είχε μια πολύ αργή ανάκαμψη της γερμανικής εσωτερικής ζήτησης, με αύξηση των εναλλακτικών μεθόδων μετακίνησης και μειωμένα επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια.

Όπως και το 2021, η Wizz Air διατηρεί την 7η θέση, με 672 πτήσεις καθημερινά, και παραμένει ο κορυφαίος από τους 10 αερομεταφορείς σε ό,τι αφορά τον ισχυρότερο ρυθμό ανάπτυξης (+14%), σε σύγκριση με το προ πανδημίας 2019. Ο αερομεταφορέας έχει επεκτείνει έντονα τις δραστηριότητές του σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Αλβανία. Με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στο Ηνωμένο Βασίλειο, η British Airways επανέρχεται στην πρώτη δεκάδα (θέση που είχε χάσει στη λίστα το 2021), στην 8η θέση. Ωστόσο, ο αερομεταφορέας απέχει ακόμη από το επίπεδο του 2019 (-29%), με κατά μέσο όρο 644 πτήσεις ημερησίως το 2022.

Η Vueling ανέβηκε μία θέση έναντι του 2021, στην 9η θέση, χάρη στην ισχυρή ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς στην Ισπανία και μια πολύ δυνατή περίοδο διακοπών. Η SAS ολοκληρώνει τη χρονιά με απώλεια της κίνησής της σε σύγκριση με το 2019, της τάξης του -35% (τη μεγαλύτερη στην πρώτη δεκάδα), ολισθαίνοντας στη 10η θέση. Επιπρόσθετα με την αδύναμη ανάκαμψη της σκανδιναβικής αγοράς, η SAS επλήγη από απεργίες από το προσωπικό επίγειας εξυπηρέτησης στην Κοπεγχάγη την άνοιξη και από το συνδικάτο πιλότων αργότερα τον Ιούλιο. Η μόνη απουσία από τη λίστα του 2021 είναι η Pegasus Airlines, που βρίσκεται τώρα στην 11η θέση. Όπως συνέβη τόσο το 2020 όσο και το 2021, η Eurowings και η Norwegian Air Shuttle παραμένουν απούσες από τη λίστα TOP 10 και αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη 12η και 14η θέση αντίστοιχα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας