Αεροπορική Κίνηση

Όπως προαναφέρθηκε, η Ευρώπη είδε τις πτήσεις της να ανακάμπτουν, φτάνοντας το 2022 στο 83% της κίνησης του 2019, με 9,3 εκατομμύρια πτήσεις, μόλις 1,8 εκατομμύρια λιγότερες από το 2019. Η Ελλάδα τα πήγε πολύ καλά, κατακτώντας μία από τις πρώτες θέσεις στη σχετική λίστα ανάκαμψης της κίνησης σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019, φτάνοντας στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα. Η Γερμανία ανέκτησε το 75% της εναέριας κυκλοφορίας του 2019, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η Αλβανία έφτασε στο 137% του 2019.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει, μεταθέτει για ένα έτος αργότερα -δηλαδή στο 2025- από τις αρχικές προβλέψεις την εκτίμηση για ολική επαναφορά της ευρωπαϊκής αεροπορικής κίνησης στα επίπεδα του 2019. Οι λόγοι, όπως προαναφέρθηκε, είναι η οικονομική ύφεση, ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος να συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Το 2022 οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με «έντονες ανισότητες» ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν όλες τις αναχωρήσεις και αφίξεις σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Αεροπορικές εταιρείες

Για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες είδαν τους ισολογισμούς τους να περνούν από το «κόκκινο» σε θετικό πεδίο, με την καταναλωτική ζήτηση να αποδεικνύεται ανθεκτική, παρά την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων που προκάλεσε η ενεργειακή κρίση και την επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών σε όλη την Ευρώπη. Κορυφαίες στην ανάκαμψη των αεροπορικών εταιρειών το 2022 ήταν οι εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost), ανακτώντας το 85% του χαμένου εδάφους από το 2019, έναντι του 75% των κλασικών αερομεταφορέων. Το έτος έκλεισε με μερίδιο αγοράς 32,3%, ακριβώς πίσω από τους κύριους μεταφορείς (32,4%). Οι πτήσεις charter παρουσίασαν αυξημένη ζήτηση στα τέλη του 2021 και στις αρχές του 2022, αλλά επηρεάστηκαν άμεσα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, και σταθεροποιήθηκαν από τον Μάρτιο στο -20% έναντι του 2019. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες του έτους παρουσίασαν άνοδο της ζήτησης. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους γνώρισαν τη μεγάλη επιτυχία ανάκτησης της κίνησης το 2022. Μετά από μια βουτιά με το κύμα της «Όμικρον», ανέκαμψαν γρήγορα για να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί είχαν αρθεί. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έκλεισαν τη χρονιά στο -15%, με μερίδιο αγοράς 32,3%, μόνο ελαφρώς πίσω από τους κύριους μεταφορείς.

Τις καλύτερες επιδόσεις είχαν η Wizz Air (που έφτασε στο 114% των πτήσεων του 2019). Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη θέση της στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως και η Volotea. Οι πτήσεις της Air France ανήλθαν στο 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa στο 72%, λίγο καλύτερα από την British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας