Σουηδικό ξενοδοχείο μετατρέπει δωμάτια που δεν χρησιμοποιεί σε pop-up εστιατόρια! Ο – θρυλικός – Καρχηδόνιος στρατηγός (και ένας από τους μεγαλύτερους στρατηλάτες της ιστορίας) κι εν συνεχεία πολιτικός, Αννίβας, πρέσβευε συχνά – πυκνά το δόγμα πως
«Όταν δεν υπάρχει δρόμος, τότε τον δημιουργείς!».
του Παναγιώτη Μαρκέτου
Κάπως έτσι φαίνεται πως σκέφτηκαν τα στελέχη ενός ξενοδοχείου στη σουηδική πόλη Lidköping, οι οποίοι, αντικρίζοντας τα άδεια από επισκέπτες δωμάτια, σκέφτηκαν να τα μετατρέψουν σε πλήρως προσωποποιημένους χώρους πραγματοποίησης δείπνων για ολιγομελείς φιλικές συναθροίσεις, επαγγελματικούς σκοπούς, οικογενειακές συνάξεις, ακόμη κι ατμοσφαιρικό δείπνο για ζευγάρια.
Δίχως αμφιβολία, η βιομηχανία της φιλοξενίας συγκαταλέγεται σε εκείνους τους κλάδους που επλήγησαν βαρύτερα από κάθε άποψη από την πανδημία που ενέσκηψε σε διεθνές επίπεδο. Ακόμη και σήμερα, αρκετούς μήνες έπειτα από το ξέσπασμα του Covid-19, η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων κι εν γένει των καταλυμάτων διεθνώς εξακολουθεί να παραμένει κλειστή. Όσο για το μέλλον; Αγνοείται, εν πολλοίς…
Μια ματιά, εξ άλλου, κι εντός των συνόρων θα σας πείσει για το αληθές του πράγματος. Ο τρόπος αντίδρασης απέναντι σε μια νέα, πολλαπλώς προβληματική όσο κι απαιτητικά διαμορφούμενη πραγματικότητα, με άπειρους αγνώστους, σε μια εξίσωση που συνεχίζει άλυτη, ακόμη αναζητείται! Η πλειονότητα, αποδεχόμενη τη «σκληρή» μοίρα που εκπορεύεται από το γεγονός ότι ο τουρισμός – τουλάχιστον για φέτος – δύσκολα θα ανακάμψει, σε μια κίνηση να αποφευχθούν περαιτέρω ζημιές, επέλεξε να βάλει προσωρινό λουκέτο στις εγκαταστάσεις της. Άλλοι επέλεξαν να ρισκάρουν, αφού πρωτύτερα είχαν κάνει το απαιτούμενο… homework (λ.χ. εξορθολογισμός κόστους, περιορισμός λειτουργίας στα απολύτως απαραίτητα μεγέθη, αντίστοιχες τροποποιήσεις σε ό,τι αφορά το προσωπικό κ.ά.). Τέλος, υπάρχουν κι ορισμένοι, ελάχιστοι, οι οποίοι επέλεξαν να αντλήσουν έμπνευση από τον Αννίβα και να υιοθετήσουν τη ρήση του περί αναζήτησης του διαφορετικού, ουσιαστικά.
“Το Stadshotellet μετέτρεψε 67 δωμάτιά του σε χώρους απόλαυσης εμπειρίας ιδιωτικού κι απόλυτα προσωποποιημένου dining!”
Η πτώση των εσόδων ενίοτε «γεννά» δημιουργικότητα!
Αποτέλεσμα; Τα στελέχη του ξενοδοχείου Stadshotellet, που εδρεύει σε μια μικρή, γραφική πόλη 25.000 κατοίκων, υπό τη διόλου εύπεπτη όσο και κατανοητή ονομασία Lidköping, σκέφτηκαν αντίστροφα από την πεπατημένη λογική, διαταράσσοντας «παραδοσιακά» δεδομένα, όπως το γεγονός ότι οι χώροι ενός ξενοδοχείου λειτουργούν για τη φιλοξενία πελατών – επισκεπτών, καθώς νωρίτερα αυτή η πτυχή είχε μεταβληθεί άρδην. Συγκεκριμένα, το ξενοδοχείο που βρίσκεται στην πόλη Lidköping, στη νότια πλευρά της λίμνης Vanern, μετέτρεψε συνολικά 67 δωμάτιά του σε αντίστοιχους χώρους απόλαυσης εμπειρίας ιδιωτικού dining!
Κι αυτό, σε μια προσπάθεια με υψηλό δείκτη ρίσκου και δυσκολίες ακόμη και ως προς τον τρόπο της επικοινωνίας του όλου εγχειρήματος. Α, στην εξίσωση χρήσιμο θα ήταν να προστεθεί κι ο παράγοντας πως η σκανδιναβική χώρα εφήρμοσε τη λογική της ανοσίας της αγέλης, αποφεύγοντας να θέσει ολόκληρη τη χώρα σε lockdown. Βέβαια, πλήρωσε το σχετικό τίμημα, το οποίο ήταν υψηλό σε επίπεδο ανθρώπινων απωλειών…
67 δωμάτια – ένα μοναδικό pop-up εστιατορικό concept!
Το μοναδικό pop-up εστιατορικό concept φέρει την ονομασία «67 Pop-Up Restaurant», αντικατοπτρίζοντας τον ομώνυμο αριθμό δωματίων που αξιοποιούνται για το εν λόγω project. Τα εν λόγω δωμάτια μπορούν να διατεθούν σε ομάδες ενδιαφερομένων μέχρι και 12 ατόμων, ενώ οι επισκέπτες τους βρίσκουν στον χώρο ένα ρομαντικό setup με κεριά, συνδυασμένο με μια relaxing μουσική υπόκρουση. Σε ό,τι αφορά το φαγητό, προετοιμάζεται και παρέχεται από το εστιατόριο του ίδιου του ξενοδοχείου.
Η συγκεκριμένη λεπτομέρεια καθορίζει εν πολλοίς και τις ώρες λειτουργίας του «67 Pop-Up Restaurant», ενώ η ακολουθούμενη τιμολογιακή πολιτική κινείται στο πλαίσιο του φυσιολογικού και προσομοιάζει με αυτή που θα βρει κάποιος ενδιαφερόμενος σε ένα μέτριο προς καλού επιπέδου εστιατόριο, εντός ή εκτός ξενοδοχείου.
Αυτό που οδήγησε τους υπεύθυνους του ξενοδοχείου να παρέχουν μια τέτοια μορφή υπηρεσίας προς τους πελάτες ήταν το γεγονός ότι ήδη από τα μέσα Μαρτίου βίωσαν πτώση της τάξεως του 70% στη ζήτηση για κρατήσεις, εν συγκρίσει με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Υπό αυτό το πρίσμα, η διοικητική ομάδα του ξενοδοχείου επεξεργάστηκε κι ανέπτυξε μια καινοτόμο στρατηγική, μέσω της οποίας ενθαρρύνει τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα μεριμνά για τη διασφάλιση της υγείας τους σε χώρους απόλυτα απολυμασμένους, πληρώντας και τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα. ξενοδοχείο
Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού…
Τα στελέχη του Stadshotellet αρχικά υποστήριζαν πως πρόθεσή τους ήταν να διατηρήσουν την εν λόγω δραστηριότητα έως ότου αφενός να υπάρξουν σχετικές κρατήσεις αφετέρου να μην πλανάται στον αέρα ο κίνδυνος κι οι επιπτώσεις του κορωνοϊού. Παρ’ όλα αυτά, κατά τις τελευταίες ημέρες, δείχνουν να προβαίνουν σε αναθεώρηση των αρχικών τους σχεδιασμών, καθώς διαπιστώνουν πως τα μεγέθη που σχετίζονται με την πανδημία του κορωνοϊού ακόμη επιδρούν αρνητικά σε μία ευρεία γκάμα επιχειρήσεων, όπου συμπεριλαμβάνεται κι ο τομέας της φιλοξενίας. Έχοντας τα συγκεκριμένα δεδομένα στη διάθεσή τους, τα στελέχη του ξενοδοχείου θεωρούν πως το concept των pop-up restaurants που εκτείνεται σε 67 δωμάτια του Stadshotellet θα συνεχίσει να υλοποιείται και να παρέχεται μέχρι και το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ τότε θα εξεταστούν εκ νέου τα δεδομένα που θα επικρατούν εκείνη την εποχή. Πάντως, ακόμη και στην αντιστροφή της κατάστασης περί του Covid-19, το προσωποποιημένο εστιατορικό project θα συνεχίσει να υφίσταται, απλώς καταλαμβάνοντας σαφώς μικρότερο αριθμό δωματίων. ξενοδοχείο