Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η φετινή Xenia 2023. Η προσέλευση ξενοδόχων από όλη την Ελλάδα ήταν εντυπωσιακή και φάνηκε τόσο στη γενική συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου όσο και στην κίνηση στην έκθεση. Τα αποτελέσματα του ελληνικού τουρισμού έχουν θετική επίδραση και στο ενδιαφέρον των ξενοδόχων, τόσο για τις εξελίξεις στον κλάδο όσο και για τις επενδύσεις, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των μονάδων. Η XENIA προσέφερε ένα ελκυστικό πακέτο πληροφόρησης για τον ξενοδόχο, τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και εκθετών.
Οι 520+ εκθέτες από σημαντικές επιχειρήσεις ενός ευρύτατου φάσματος προϊόντων και υπηρεσιών κάλυψαν σχεδόν κάθε ανάγκη μια ξενοδοχειακής -και όχι μόνο- επιχείρησης.
Εγκαίνια – Γενική συνέλευση ΞΕΕ
Την έκθεση εγκαινίασε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία και μίλησε στην ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου.
Η υπουργός μεταξύ άλλων ανέφερε: «Έχουμε τη βούληση, το σχέδιο και την τεχνογνωσία, ώστε να κάνουμε την Ελλάδα πρότυπο φιλοξενίας και προορισμό αξέχαστων ταξιδιωτικών εμπειριών, με μία ανάπτυξη δίκαιη και ισόρροπη, τα οφέλη της οποίας θα αφορούν ολόκληρη τη χώρα και όλους τους Έλληνες πολίτες».
Προσδιορίζοντας τους στόχους και τη νέα στρατηγική, η υπουργός παρουσίασε ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης. Επίσης, αναφερόμενη στο νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίηση των στρατηγικών στόχων, τόνισε ότι ο νέος νόμος που ψηφίστηκε συνιστά ένα μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση χάραξης μιας νέας πολιτικής και ότι θα συνεχιστούν οι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, με διαβούλευση και συνεργασία του συνόλου των φορέων τουρισμού.
Για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η υπουργός χαρακτήρισε δεδομένη τη νομοθέτηση πλαισίου κανόνων ελέγχου και φορολόγησης, με την οριοθέτηση ελάχιστων λειτουργικών και τεχνικών προδιαγραφών, με πρώτο την αναλογική εφαρμογή και στις βραχυχρόνιες μισθώσεις των τελών που υφίστανται τα ξενοδοχεία.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο δυσχερές κλίμα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό επιχειρείν, λόγω των πληθωριστικών τάσεων στην αγορά, των πολέμων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και της κλιματικής κρίσης, που επηρεάζουν το μοντέλο του Τουρισμού όπως το γνωρίζουμε. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ζητώντας αυστηρότερους όρους, ενώ υπογράμμισε πως η ψυχή του ελληνικού Τουρισμού είναι το μικρό, οικογενειακό ξενοδοχείο, το οποίο πρέπει να διαφυλάξουμε, καθώς αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας.
Περίπτερα – κίνηση
Ο επισκέπτης, μέσα από παράλληλες εκδηλώσεις, είχε τη δυνατότητα να ενημερωθεί για τις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς και ζήτησης, να αναζητήσει ευκαιρίες και να πληροφορηθεί για τις εξελίξεις στην τεχνολογία και σε επιμέρους προϊοντικούς κλάδους, να μάθει για νέα προϊόντα, να βρει προσφορές, να συζητήσει με ειδικούς για ολοκληρωμένες λύσεις ή απλώς να αναζητήσει συγκεκριμένα προϊόντα.
Οι εκθέτες δήλωσαν ευχαριστημένοι, ενώ οι περισσότεροι σημείωσαν έντονη ανοδική πορεία στη ζήτηση από τον ξενοδοχειακό – τουριστικό κλάδο και την εστίαση ήδη από την προηγούμενη χρονιά. Μία τάση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.
Ενδεικτικό παράδειγμα των καινοτόμων λύσεων που μπορούσε να δει ο επισκέπτης ήταν το ONEliving, το πρωτοπόρο concept σχεδιασμένο από την ομάδα της Costas Gagos Architecture & Design.
Μια βόλτα στον γεμάτο ζωντάνια εκθεσιακό χώρο κατά τη διάρκεια της έκθεσης, φωτογραφίες από περίπτερα και λίγα λόγια από κάποια στελέχη εταιρειών που βρήκαν τον χρόνο να μας πουν δυο κουβέντες ανάμεσα στις επαγγελματικές τους συναντήσεις.
ABM Hellas – Casa Brava
Μίχα Ελένη
Μια νέα τάση που παρατηρούμε ότι έχει ανερχόμενη ζήτηση είναι αυτή που σχετίζεται με τη χρήση φυσικών υλικών, αλλά και την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν τα νέα υλικά στα πλακάκια. Από τον συνδυασμό αυτών των δύο προέκυψε και το νέο πρωτοποριακό μας προϊόν, που είναι το πλακάκι με υψηλής ποιότητας σχέδιο γκαζόν. Μπορεί να αξιοποιηθεί σε χώρους περιμετρικά στις πισίνες ή σε εξωτερικούς χώρους που θέλουν να δώσουν την αίσθηση του γκαζόν, χωρίς τα πολλά και σοβαρά μειονεκτήματά του, όπως τη συντήρηση και τα προβλήματα αστάθειας με μη κατάλληλα υποδήματα (π.χ. γυναικεία τακούνια) σε βραδινή και όχι μόνο εκδήλωση.
Automotive Solutions
Δημήτρης Καπετανάκης COO
Πολύ καλύτερη χρονιά για τη ζήτηση από ξενοδοχεία και όχι μόνο. Η εξαγορά της εταιρείας από την energy έδωσε άλλη προοπτική, διευρύνοντας την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών στον χώρο της ηλεκτροκίνησης σε υψηλότατο επίπεδο. Πλέον τα ξενοδοχεία μπορούν να βρουν ολοκληρωμένες λύσεις που περιλαμβάνουν, εκτός από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, φορτιστές και σταθμούς φόρτισης, καθώς και μια σειρά από άλλα προϊόντα που μπορούν να συμβάλουν στην προσφορά υπηρεσιών από τα ξενοδοχεία προς τους πελάτες τους, όχι μόνο αναβαθμίζοντας την εικόνα τους, αλλά και δημιουργώντας την αίσθηση μιας μονάδας που ενδιαφέρεται για το περιβάλλον και τον βιώσιμο τουρισμό.
HIT Hospitality
Βασιλική Μυτιληναίου
Οι ξενοδόχοι συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της μηχανογράφησης των ξενοδοχείων. Έχουμε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε σημείο που πέρσι αναγκαστήκαμε να κάνουμε stop sales. Ωστόσο φαίνεται ότι δεν είναι ακόμα το ίδιο έτοιμοι να επενδύσουν στο digital marketing. Αλλά και σε επίπεδο μηχανογράφησης, η πρόκληση για τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι μεγάλη αφού περίπου 3.000 ξενοδοχεία δεν διαθέτουν μηχανογράφηση.
Istikbal – Όμιλος Πορτοκαλίδη
Γιώργος Τηνιακός, Project Sales Manager
Μετά από μια επιτυχημένη πορεία δεκατριών ετών στον χώρο μας, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και με πελάτες μας κυρίως ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και boutique hotels, έχοντας κερδίσει διεθνή βραβεία και κάνοντας εξαγωγές σε άλλες χώρες, όπως στην Κύπρο και σε βαλκανικές χώρες, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε από του χρόνου σε εξαγωγές και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Μέσω των εταιρειών που αντιπροσωπεύουμε, συνεργαζόμαστε με μεγάλες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως η Hilton, οι οποίες θέτουν τα δικά τους υψηλά πρότυπα και προδιαγραφές και δημιουργούν προϊόντα αποκλειστικά για αυτές. Στις νέες τάσεις στα στρώματα αλλά και στα υφάσματα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε το «eco friendly» που σε κάποιες περιπτώσεις πάει πέρα από τα αυτονόητα. Έχουμε για παράδειγμα vegan στρώματα τα οποία τα ξενοδοχεία αξιοποιούν στο marketing προβάλλοντάς τα κατάλληλα.
JYSK
Θέμης Κάτσης, Β2Β Manager
Πρόκειται για ένα σκανδιναβικό brand το οποίο ήρθε το 2015 στην Ελλάδα. Σήμερα έχει 57 καταστήματα, εξασφαλίζοντας ένα ευρύτατο δίκτυο. Το ειδικό τμήμα Β2Β προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για επαγγελματίες στον χώρο της φιλοξενίας, διαθέτοντας περίπου 10.000 κωδικούς / προϊόντα. Στα πλεονεκτήματα των λύσεων που προσφέρει, επιπλέον του δικτύου, είναι η ταχεία εξυπηρέτηση των παραγγελιών, αλλά και οι καλές προσφορές. Οι λύσεις αφορούν τόσο μονάδες φιλοξενίας όσο και άλλες επιχειρήσεις, όπως της εστίασης. Αξίζει να σημειωθεί το ενδιαφέρον της εταιρείας για λύσεις φιλικές στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, το περίπτερό μας στην έκθεση είναι στο σύνολό του επαναχρησιμοποιούμενο.
Kostopoulos HORECA
Αμαλία Τριφύλλη, Marketing Director
Έχοντας μακροχρόνια πείρα στον κλάδο μας, προσφέρουμε έναν μεγάλο αριθμό ολοκληρωμένων λύσεων αλλά και επιμέρους προϊόντων στον χώρο του εξοπλισμού κουζίνας, τόσο σε ξενοδοχειακές μονάδες όσο και σε επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες σχετικές με την εστίαση. Κάθε χρόνο προσθέτουμε καινούρια προϊόντα, ώστε να καλύψουμε τις νέες ανάγκες και τάσεις της αγοράς. Φέτος, για παράδειγμα, έχουμε νέα προϊόντα στη σειρά με τον ανοξείδωτο εξοπλισμό, δίνοντας έμφαση όπως πάντα στην ποιότητα και στη λειτουργικότητα.
Nespresso Professional – Συνεργία
Δελή Αγγελίνα, Marketing Manager
Η εταιρεία προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις που απευθύνονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες. Ανάμεσα σε αυτές, οι επαγγελματικές μηχανές που είναι ιδιαίτερα εύκολες στη χρήση τους και δεν χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό. Η προηγούμενη χρονιά ήταν χρόνια ρεκόρ για τις πωλήσεις μας, που αυξήθηκαν περίπου κατά 20% Σε επίπεδο νέων προϊόντων και νέων τάσεων έχουμε εισαγάγει νέους καφέδες με αρώματα, καθώς και οργανικούς καφέδες μοναδικής προέλευσης. Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα των λύσεων που προτείνουμε για επαγγελματίες αφορά τη χρήση του καφέ σε κάψουλες, οι οποίες επιτρέπουν την ελαχιστοποίηση της «φύρας» στον καφέ. Παράλληλα δίνουμε έμφαση στην ανακύκλωση του καφέ για λίπασμα και του αλουμινίου και στην εκπαίδευση για βιωσιμότητα – το well being των καλλιεργητών.
Superstrom-Βατσινάς
Χαιρέτη Ρενάτα Sales Manager
Οι ξενοδόχοι έχουν αντιληφθεί τη σημασία τού να προσφέρουν υψηλής ποιότητας ύπνο στους πελάτες τους, και επενδύουν σε αυτό. Παρατηρούμε μεγάλη αύξηση στη ζήτηση. Ταυτόχρονα, ως εταιρεία επεκτεινόμαστε στο εξωτερικό με επιτυχία. Σε επίπεδο παραγωγής νέων προϊόντων, επενδύουμε στην κατασκευή νέας γενιάς στρωμάτων. Παράλληλα προσφέρουμε λύσεις για επαγγελματικούς χώρους φιλοξενίας που περιλαμβάνουν και άλλα προϊόντα που σχετίζονται με τον ύπνο, όπως κρεβάτια και λοιπά.
Πανελλήνια Σχολή Ναυαγοσωστικής
Βάνια Βήχου, Γενική Διευθύντρια
Φέτος ήταν μια πολύ καλή χρονιά. Παρατηρήσαμε αύξηση στη ζήτηση περίπου 50%. Μια νέα τάση είναι η συνειδητοποίηση από τα ξενοδοχεία της ευκαιρίας να προσφέρουν την αίσθηση της ασφάλειας στους πελάτες τους, όχι μόνο στο βαθμό που το επιβάλλει η σχετική νομοθεσία, αλλά κάποιες φορές ξεπερνώντας τις υποχρεώσεις τους και επενδύοντας στο να παρέχουν ναυαγοσώστη και στην παραλία. Αυτό δεν είναι κάτι που τους υποχρεώνει ο νόμος να κάνουν. Το προσφέρουν απλά για να αισθάνονται οι πελάτες τους ασφαλείς.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Σε workshops στο Red Spot Stage παρουσιάστηκαν τα trends για την ανακαίνιση, εξοικονόμηση ενέργειας, το land scaping και τον φωτισμό των ξενοδοχειακών μονάδων. Μεταξύ άλλων παρουσιάστηκε το case study του Elounda Hills Resort, καθώς και σειρά άλλων case studies με αναφορά σε ποικίλες λύσεις.
Η ψηφιακή μεταμόρφωση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ήταν το θέμα των ομιλητών του Digi Hotel stage, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα σύγχρονα εργαλεία του Digital Marketing για την τουριστική βιομηχανία και τους τρόπους αξιοποίησής τους.
HotelCapsules. Ξενάγηση στο ONEliving – ΧΕΝΙΑ 2023
Κώστας Γκάγκος μας ξεναγεί με το δικό του μοναδικό τρόπο στους χώρους του καινοτόμου project @OneLivingHotelCapsules που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση XENIA 2023.