Νέα έρευνα για τα ταξίδια του άμεσου μέλλοντος που πραγματοποίησε η Booking.com αποκαλύπτει ότι το ταξιδιωτικό τοπίο παγκοσμίως χαρακτηρίζεται από χαοτικές αντιφάσεις.
Oι απανταχού ταξιδιώτες αισθάνονται σημαντικά πιο αισιόδοξοι για τα ταξίδια του 2023 σε σύγκριση με το 2022 και, παρά την τρέχουσα αβεβαιότητα που παρατηρείται παγκοσμίως, σχεδόν τα 3/4 (72%) αναφέρουν ότι το ταξίδι πάντα θα αξίζει τον κόπο. Συνεπώς, η ταξιδιωτική διάθεση αλλάζει, και από την ελπιδοφόρα αβεβαιότητα μεταβαίνει στην τολμηρή προσαρμοστικότητα. Αν το 2022 αφορούσε τη θριαμβευτική επιστροφή του ταξιδιού, το 2023 θα προσφέρει δημιουργική τροφή για σκέψη σε ένα ταξιδιωτικό τοπίο γεμάτο αντιφάσεις. Αναλυτικά, για να κατανοήσει πώς θα επανασχεδιαστεί το ταξίδι το 2023, η Booking.com προέβη σε εκτενή έρευνα με περισσότερους από 24.000 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές, ώστε να αποκαλύψει 7 αναδυόμενες ταξιδιωτικές προβλέψεις. Σε μια εποχή γενικής αναταραχής, όπου ο πόλεμος, η εντεινόμενη κοινωνική πόλωση, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η επιτακτική ανησυχία για την κλιματική αλλαγή συνεχίζουν να αλλάζουν ριζικά τον κόσμο, οι άνθρωποι βρίσκονται σε μια διελκυστίνδα, προσπαθώντας να συμβιβάσουν το τι είναι σημαντικό για εκείνους με τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Οι ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2023 αντικατοπτρίζουν αυτό ακριβώς το συναίσθημα, αποκαλύπτοντας πως οι ανάγκες των ταξιδιωτών κινούνται προς πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις, ώστε να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Διακοπές στη φύση και δεξιότητες επιβίωσης
Καταφύγια στη ζούγκλα, υπαίθριες φωτιές σε κατασκηνώσεις και πυξίδες. Όλα αυτά έρχονται «στη μόδα», σκιαγραφώντας ένα μοντέλο διακοπών πιο κοντά στη φύση. Τα χρόνια που προηγήθηκαν -με τις φυσικές καταστροφές, τις πολιτικές αναταραχές και την πανδημία- οδήγησαν ένα κομμάτι της ταξιδιωτικής ζήτησης να απαρνηθεί τις ανέσεις της σύγχρονης ζωής. Σχεδόν οι μισοί (44%) των ταξιδιωτών παγκοσμίως επιθυμούν οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες να τους φέρουν σε επαφή με τη φύση και αναζητούν διακοπές «εκτός της πεπατημένης» για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα (55%) και να βιώσουν εμπειρίες μόνο με τα απολύτως απαραίτητα (44%). Οι ταξιδιώτες θέλουν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα ταξίδια το 2023 ως ευκαιρία να μάθουν δεξιότητες επιβίωσης (58%), όπως πώς να προμηθεύονται καθαρό νερό (53%), να ανάβουν φωτιά (42%), να βρίσκουν τροφή στην άγρια φύση (39%), ή και είναι σε ετοιμότητα για την επόμενη καταστροφή (39%). Αυτή η τάση δείχνει ότι θα προκύψουν διαμονές πιο φιλικές προς το περιβάλλον, κατάλληλες να φιλοξενήσουν τους κατοίκους των πόλεων που αναζητούν απλότητα, καθώς και καταλύματα που θα προσφέρουν καθοδήγηση στους επισκέπτες για το πώς να είναι πιο αυτάρκεις, π.χ. πώς να προμηθεύονται υλικά και πώς να προετοιμάζουν τα γεύματά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Επίσης, προβλέπεται και μια αντίστοιχη αύξηση στις σχολές επιβίωσης στην άγρια φύση, όπου οι ταξιδιώτες θα διδάσκονται τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για να επιβιώσουν μετά από ένα καταστροφικό γεγονός.
Οι ταξιδιώτες ξεχνούν τα συνηθισμένα, αγαπημένα μέρη, καθώς το προσεχές έτος θα αναζητήσουν μοναδικές διακοπές που σοκάρουν, εκπλήσσουν και προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες.
Διακοπές στη φύση … αλλά με πολυτέλεια και τεχνολογία
Ωστόσο, όλα τα παραπάνω αναμένεται να συνδυαστούν με την πολυτέλεια, γιατί όπως απαντά το 56%, ναι μεν είναι πρόθυμο να εγκαταλείψει τις περιττές πολυτέλειες, αλλά εξετάζει και το ενδεχόμενο να συνδυάσει και τα δύο. Σε ποσοστό 48%, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θα επιθυμούσαν μια απολαυστική εναλλακτική διαμονή, που θα τους δίδασκε βασικές τεχνικές επιβίωσης αλλά σε ένα πιο «βατό» περιβάλλον. Όμως, πόσο «αποσυνδεδεμένος» είναι στην πραγματικότητα ο ταξιδιώτης του 2023; Πάνω από το μισό (53%) των ερωτηθέντων έχουν την αδιαπραγμάτευτη απαίτηση καλoύ δικτύου κινητής τηλεφωνίας και διαδικτύου σε κάθε περίπτωση και σε κάθε προορισμό.
Οι Ψηφιακοί Ταξιδιώτες προάγουν τους Φυσικούς Ταξιδιώτες
Κάποτε ήταν τα διαστημικά ταξίδια που ήταν φιλόδοξα και «εξωκοσμικά»· σήμερα την ανάγκη αυτή καλύπτουν τα εικονικά ταξίδια. Με σχεδόν τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (43%) να αναφέρουν ότι θα στραφούν στην εικονική πραγματικότητα τον επόμενο χρόνο για να διερευνήσουν τις επιλογές των διακοπών τους, διαπιστώνεται ότι το 2023 τα ταξίδια θα εισέλθουν σοβαρά στον διαρκώς εξελισσόμενο 3D εικονικό χώρο του Metaverse. Με πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ταξιδιωτών που επιθυμούν να ξεκινήσουν μια πολυήμερη ταξιδιωτική εμπειρία VR ή AR, το Metaverse θα είναι κάτι παραπάνω από «δοκιμάστε πριν αγοράσετε». Θα εκπαιδεύει, θα ψυχαγωγεί και θα εμπνέει τους ανθρώπους, ανοίγοντας την πόρτα σε μια ατέλειωτη περιπέτεια. Οι ταξιδιώτες δεν θα περιορίζονται πλέον στη φυσική παρουσία, αφού θα μπορούν να πειραματιστούν με διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Μετά το 2023, τα εικονικά ταξίδια θα γίνουν μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία, περιλαμβάνοντας και άλλες αισθήσεις εκτός από την όραση, όπως την αίσθηση τρισδιάστατης αφής των κόκκων άμμου και τη ζεστασιά του ήλιου στην παραλία.
Οι ταξιδιώτες θα γίνουν πιο τολμηροί στις επιλογές των προορισμών, αφού θα μπορούν να τους επισκεφτούν πρώτα στο Metaverse μέσω των διαδικτυακών τους avatars, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους μπορεί να αισθάνονται ανασφάλεια πριν δοκιμάσουν κάτι νέο. Μάλιστα, το 46% αναφέρει ότι με αυτόν τον τρόπο έχει περισσότερες πιθανότητες να ταξιδέψει σε προορισμούς που δεν θα τολμούσε διαφορετικά. Αν και το Metaverse θα προσφέρει έναν νέο τρόπο εμπειρίας ταξιδιού το επόμενο έτος, 3 στους 5 ερωτηθέντες (60%) πιστεύουν ότι μια εικονική εμπειρία δεν είναι αρκετή για να δώσει την ακριβή εικόνα και αίσθηση ενός προορισμού.