Η Ryanair επιβεβαίωσε σήμερα ότι πρόκειται να κλείσει τη βάση της στην Αθήνα στις 29 Οκτωβρίου για τη χειμερινή σεζόν, συνιστώντας απώλεια επένδυσης 200 εκατ. δολαρίων στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον αερομεταφορέα, το αεροδρόμιο της Αθήνας καθώς και άλλα Ελληνικά αεροδρόμια στα οποία γίνεται διαχείριση από τη γερμανική Fraport, δεν προσφέρουν κίνητρα για την τόνωση της επιβατικής κίνησης κατά τη χειμερινή σεζόν ή για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός υψηλής σεζόν και των συνδέσεων με την Αθήνα, η οποία θα έπρεπε, τονίζει η Ryanair, να είναι επιτυχημένος προορισμός καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Η ελληνική κυβέρνηση, επισημαίνει η low cost αεροπορική εταιρία, απέτυχε να προσφέρει μακροπρόθεσμα κίνητρα στους αερομεταφορείς ώστε να επενδύσουν στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά τη χαμηλή σεζόν ή να αναπτύξουν τον τουρισμό όπως έχουν κάνει η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Κύπρος.
Η Ryanair συνεχίζει: «δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πουληθούν τα περισσότερα από τα ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικές εταιρείες υψηλού κόστους είχε καταστροφικό αντίκτυπο στη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς αυτοί οι ξένοι φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων στραγγαλίζουν την ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και τις επιχειρηματικές συνδέσεις και δεν ενδιαφέρονται να μειώσουν τις τιμές για την τόνωση της κυκλοφορίας».
«Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνέχισε να εφαρμόζει τιμωρητικό φόρο ανάπτυξης αεροδρομίου ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά.
Η Ryanair έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις ανάπτυξης στην ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του ’21, με τις οποίες η αεροπορική εταιρεία θα διπλασίαζε τους επιβάτες από 5 εκατ. σε 10 εκατ. μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, θα μείωνε την εποχικότητα με πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εκτός αιχμής ετησίως, θα αύξανε το εισόδημα από τον τουρισμό σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, θα δημιουργούσε 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και θα έδινε ανάπτυξη σε υποεξυπηρετούμενα νησιά και περιφέρειες. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση ανεξήγητα απέτυχε να απαντήσει καν στις προτάσεις της Ryanair που θα μεταμόρφωναν πλήρως τον ελληνικό τουρισμό σε βάθος πενταετίας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Eddie Wilson, κάλεσε τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, να απαντήσει στις γραπτές προτάσεις του αερομεταφορέα για τους παραπάνω στόχους ανάπτυξης, και επισημαίνει ότι η ελλιπής συνεργασία με την Ελληνική κυβέρνηση ήταν εκείνη που οδήγησε στο κλείσιμο των βάσεων της εταιρίας στη Ρόδο αυτό το καλοκαίρι. Ως αποτέλεσμα του κλεισίματος της βάσης στην Αθήνα, τόνισε, η εταιρία θα αναγκαστεί να μεταφερθεί σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.