Έπιπλα Ξενοδοχείων. Λειτουργικά στοιχεία του ξενοδοχείου και ταυτόχρονα σημαντικά στοιχεία της εσωτερικής διακόσμησης, τα έπιπλα καλούνται να συνδυάσουν τα χαρακτηριστικά του «όμορφου», ανθεκτικού και του λειτουργικού.

Design και λειτουργικότητα

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα διαθέσιμα, φαίνεται να περιλαμβάνει τα έπιπλα, όταν αυτά αποτελούν μέρος του ξενοδοχειακού εξοπλισμού ή είναι βασικό τμήμα του παραγωγικού εξοπλισμού της επένδυσης ή περιλαμβάνονται στις δαπάνες εκκίνησης του καθεστώτος «Νέο Επιχειρείν».

Ο Αναπτυξιακός Νόμος αντιμετωπίζει τα έπιπλα ως εργαλείο δουλειάς και δεν έχει άδικο. Τα έπιπλα είναι ένα πραγματικό εργαλείο δουλειάς σε έναν ξενοδοχείο. Η επίπλωση των ξενοδοχειακών μονάδων αποτελεί ένα βασικό στοιχείο του συνολικού αισθητικού σχεδιασμού. Μοντέρνα ή κλασικά καθορίζουν το ύφος του χώρου στο οποίο θα τοποθετηθούν. Αυτό ισχύει, σε διαφορετικό ίσως βαθμό αλλά πάντα σημαντικό, σε κάθε χώρο του ξενοδοχείου.

Στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους που είναι η βιτρίνα των ξενοδοχείων, στους χώρους εστίασης, στους συνεδριακούς χώρους (όπου αυτοί υπάρχουν) και στους χώρους εργασίας (κοινόχρηστους ή στα δωμάτια) φυσικά στα ίδια τα δωμάτια αλλά και τους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου είτε αυτοί αφορούν σε μπαρ, εστιατόρια ή το χώρο στην παραλία όπου το «έπιπλο» είναι η ξαπλώστρα και το τραπεζάκι που παρέχονται / συνοδεύονται συνήθως και από την ομπρέλα. Δεν θα επιχειρήσουμε μια αναλυτικότερη καταγραφή των χώρων ενός ξενοδοχείου όπου μπορούν να βρουν θέση τα έπιπλα. Κάτι τέτοιο δεν θα είχε κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εξάλλου οι περισσότεροι χώροι σε ένα ξενοδοχείο, μικρό ή μεγάλο, πολυτελές ή οικονομικής κατηγορίας, ενοικιαζόμενο δωμάτιο ή airbnb έχουν ανάγκη από κάποιου είδους έπιπλα. Έπιπλα που καλούνται να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες αλλά όλα έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν πλέον έπιπλα που είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά και ταυτόχρονα είναι πλήρως ανακυκλώσιμα. Για ένα ξενοδοχείο που επιδιώκει να λειτουργεί με βάση τους κανόνες της αειφορίας, αυτή η επιλογή δίνει επιπλέον «πόντους»!

Μπορεί η επίπλωση να σχετιστεί με την απόδοση του καταλύματός σας;

Ίσως ακουστεί παράξενο, αλλά ναι. Μπορεί. Πώς; Με πολλούς τρόπους. Μέσω του design θα καθορίσετε το ύφος του χώρου σε «ακριβό» ή «οικονομικό» μαγαζί, με αντίστοιχες τιμές και άρα έσοδα. Αυτό είναι το αυτονόητο. Αυτό που δεν είναι αυτονόητο και πολλές φορές περνάει απαρατήρητο είναι ότι τα έπιπλα μπορούν να καθορίσουν τον χρόνο παραμονής του πελάτη στο χώρο. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Θα σας εξηγήσουμε.

Μέσω της λειτουργικότητας ενός καθίσματος, μιας καρέκλας, ενός καναπέ, ενός τραπεζιού θα δημιουργήσετε τη διάθεση στους πελάτες να μείνουν για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα. Τι είναι καλό και τι όχι θα το κρίνει σε κάθε περίπτωση ο επιχειρηματίας, ανάλογα με το γενικότερο σχεδιασμό και το marketing της επιχείρησης. Σε άλλες περιπτώσεις θέλουμε ο πελάτης να μην παραμείνει επί μακρόν αλλά να αλλάζει συχνά και σε άλλες θέλουμε να αισθανθεί χαλαρά και να παραμείνει στο χώρο μας. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση η επιλογή των κατάλληλων επίπλων μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό –αν και όχι πάντα τόσο ορατό με την πρώτη ματιά– ρόλο. Ο διακοσμητής ή ο αρχιτέκτονας με τον οποίο συνεργάζεστε θα μπορέσει να σας πει πολλά πάνω σε αυτό το θέμα. Συμβουλευτείτε τον!
Αν ανήκετε στην κατηγορία εκείνη που θέλει να έχει άμεση άποψη και να επιλέξει τα έπιπλα –και όχι μόνο– της επιχείρησής του ο ίδιος, οι παρακάτω συμβουλές ίσως σας φανούν χρήσιμες.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές για να επιλέξετε έπιπλα

Καταρχάς συγκεκριμενοποιήστε τι ψάχνετε. Εξετάστε τη μελέτη και τον σχεδιασμό του χώρου που θέλετε να επιπλώσετε. Η μελέτη και ο σχεδιασμός του έργου είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να δημιουργήσετε ένα ποιοτικό τελικό αποτέλεσμα. Με βάση το χώρο σας, τις διαστάσεις και τα χρώματά του, το ύφος του (π.χ. μοντέρνο ή κλασικό) τη λειτουργικότητά του, τη χρήση του, καταγράψτε τις ανάγκες σας. Τώρα είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το ψάξιμο αναζητώντας λύσεις στο πρόβλημα που έχετε συγκεκριμενοποιήσει στο μυαλό σας.
• Ξεκινήστε την έρευνα αγοράς. Αποκτήσετε μία καλή εικόνα της αγοράς και των διαθέσιμων επιλογών σας σε προμηθευτές, σε διαθέσιμα έπιπλα και σχέδια, σε υλικά, σε ενδεικτικά κόστη και σε χρόνους παράδοσης. Το κάθε ένα από αυτά έχει τη σημασία του.
• Ολοκληρώστε την διακόσμηση του χώρου με την επιλογή των επίπλων.
• Αντιμετωπίστε τα έπιπλα ως μέρος της συνολικής εικόνας και διακόσμησης. Λάβετε υπ’ όψιν σας τα χρώματα και τις υφές των υλικών. Είναι σκόπιμο και ιδιαίτερα χρήσιμο να έχετε όσο γίνεται πιο ξεκάθαρα στο μυαλό σας το τι ζητάτε. Αυτό ίσως περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιλογές σας, αλλά είναι σίγουρο ότι θα σας βοηθήσει να δράσετε στοχευμένα στην αναζήτησή σας.
• Τα χρώματα των επίπλων είναι εφικτό να αλλάξουν ή να υπάρχει διαθέσιμη γκάμα επιλογών. Αλλά μπορεί και αυτό να μην είναι δυνατόν χωρίς ασύμφορο κόστος ή και καθόλου εφικτό σε κάποιες περιπτώσεις.
• Εξετάστε την υποστήριξη μετά την πώληση. Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου τα έπιπλα που θα επιλέξετε είναι σημαντικού κόστους εξετάστε το θέμα και λάβετε υπ’ όψιν σας το τι προσφέρει ο κάθε προμηθευτής. Παράλληλα, λάβετε υπ’ όψιν σας εάν ο, προς επιλογή, προμηθευτής σας είναι κατασκευαστής ή εισαγωγέας. Η κάθε μια από αυτές τις περιπτώσεις έχει τα δικά της πλεονεκτήματα.
• Εξετάστε το πότε θα μπορέσουν να σας τα παραδώσουν.
• Μία ανακαίνιση επαγγελματικού χώρου είναι εξαιρετικά σημαντικό να πραγματοποιείται μέσα σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες της επιχείρησης. Ιδιαίτερα στην περίπτωση που τα έπιπλα δεν είναι ετοιμοπαράδοτα, ζητήστε να γίνει απόλυτα συγκεκριμένο το πότε θα παραδοθούν. Σε περιπτώσεις μεγάλων παραγγελιών είναι ακόμα πιο σημαντικό να έχετε μια σαφή εικόνα.
• Τέλος, εξετάστε την αξιοπιστία του προμηθευτή σας όπως και τη διείσδυσή του στην αγορά του ξενοδοχειακού εξοπλισμού.

Μία ανακαίνιση επαγγελματικού χώρου είναι εξαιρετικά σημαντικό να πραγματοποιείται μέσα σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες της επιχείρησης.

Έπιπλα φιλικά στο περιβάλλον

Το θέμα της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας ενός ξενοδοχείου αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στην τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Επιχειρήσεις το λαμβάνουν υπ’ όψιν τους και οι πελάτες το εκτιμούν όλο και περισσότερο. Αν ήδη έχετε κάποια πολιτική σχετική με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, εντάξτε και τα έπιπλα σε αυτήν. Όταν λέμε «εντάξτε και τα έπιπλα σε αυτήν» εννοούμε εκτός από τα κριτήρια επιλογής να προβάλλετε αυτή την επιλογή σας στους πελάτες σας. Αν όχι, ίσως είναι μια καλή περίπτωση να εξετάστε το θέμα.
Υπάρχουν πλέον έπιπλα που είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά και ταυτόχρονα είναι πλήρως ανακυκλώσιμα. Για ένα ξενοδοχείο που επιδιώκει να λειτουργεί με βάση τους κανόνες της αειφορίας, αυτή η επιλογή δίνει επιπλέον «πόντους»! Οι σχεδιαστές επίπλων λαμβάνουν πια σοβαρά υπ’ όψιν τους την προστασία του περιβάλλοντος και φροντίζουν να διαφημίζουν τα προϊόντα που είναι κατασκευασμένα από υλικά ανακυκλώσιμα, ανακυκλωμένα ή φιλικά προς το περιβάλλον. Το ίδιο μπορεί να κάνει και ο ξενοδόχος με τη σειρά του.

Τα έπιπλα ως φορέας τοπικής ταυτότητας και πολιτισμού

Ίσως ακούγεται βαρύγδουπο αλλά είναι απλό και ταυτόχρονα σημαντικό. Η ενσωμάτωση τοπικών στοιχείων αποτελεί ένα συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος στοιχείο τόσο στα ξενοδοχεία όσο και στο σύνολο της εμπειρίας του ταξιδιώτη. Τα έπιπλα μέσω του σχεδιασμού και των υλικών τους αποτελούν φορέα πολιτιστικών αξιών. Σκεφτείτε μια κλασική καρέκλα παραδοσιακού καφενείου. Έχει χαρακτήρα αναντικατάστατο, κανένα πλαστικό ή ακόμα και ξύλινο κάθισμα δεν θα μπορέσει να προσφέρει την ίδια εμπειρία στο πελάτη. Έπιπλα φτιαγμένα από τοπικά υλικά, με παραδοσιακό σχεδιασμό, από τοπικούς τεχνίτες μεταφέρουν στον επισκέπτη την κουλτούρα της περιοχής και δημιουργούν μοναδική ατμόσφαιρα. Εξετάστε τη συγκεκριμένη περίπτωση. Επίσης, στην αγορά θα βρείτε έπιπλα που αν και δεν θα μπορούσε να τα ονομάσει κανείς παραδοσιακά, προσεγγίζουν αυτό το στυλ. Δείτε τα και αποφασίστε.

Πολυμορφικά έπιπλα

Τα πολυμορφικά έπιπλα μπορούν να αλλάξουν σχήμα και να καλύψουν κάποιες ανάγκες, όπως την ανάγκη μετατροπής ενός καναπέ σε κρεβάτι. Τα έπιπλα αυτά δεν χρησιμοποιούνται, συνήθως, σε ξενοδοχεία και μάλιστα υψηλών κατηγοριών, αλλά συχνά τα συναντάει κανείς σε ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ξενοδοχεία που θέλουν να επιτύχουν μια ευελιξία στη δυνατότητα μεταβολής των αριθμού ατόμων που μπορούν να φιλοξενηθούν. Αυτή η δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν αφορά οικογένειες με παιδιά.

Η αυξανόμενη σημασία του γραφείου

Ανάμεσα στα πράγματα που έχουν μεταβληθεί με την υγειονομική κρίση, είναι το ζήτημα της απομακρυσμένης εργασίας. Πολλοί έχουν προσαρμόσει την εργασία τους σε νέα δεδομένα. Οι υπολογιστές έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο στο επίπεδο διασκέδασης αλλά και εργασίας. Δουλεύει κανείς στο ξενοδοχείο που πάει διακοπές; Φυσικά όχι, μόνον όσοι βρίσκονται στο ξενοδοχείο είτε για δουλειά (όπως συχνά συμβαίνει στα ξενοδοχεία πόλης) αλλά ακόμα και σε αυτούς που βρίσκονται σε διακοπές, ένα γραφείο θα τους φανεί πολλαπλά χρήσιμο. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης χρειάζεται ένα γραφείο ακόμα και στα ταξίδια αναψυχής. Το γραφείο έχει πολλαπλές χρήσεις για τον πελάτη, όπως το να ακουμπάει κάποια προσωπικά του αντικείμενα ή συσκευές, να στηρίζει το laptop ή το tablet του όσο ψάχνει κάτι στο Internet, ακόμα και να κάνει έρευνα μέσα από το room directory του ξενοδοχείου, σχετικά με το τι μπορεί να κάνει στην περιοχή.

Η απομακρυσμένη εργασία έχει δημιουργήσει σαφώς την ανάγκη για ένα χώρο εργασίας στα δωμάτια των ξενοδοχείων περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Τα ξενοδοχεία οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι αυτή η ανάγκη δεν αφορά μόνο σε μικρό μέρος αλλά σε ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους. Να είστε σίγουροι ότι όποιος επιθυμεί ή είναι απαραίτητο να εργαστεί έστω και για λίγη ώρα, θα εκτιμήσει ένα άνετο και λειτουργικό γραφείο. Επίσης, με τόσες ηλεκτρονικές συσκευές και φωτογραφικό εξοπλισμό (μια και ζούμε στην εποχή της εικόνας και του Instagram) πολλοί πελάτες χρειάζονται να κάνουν τις απαραίτητες φορτίσεις και backup των φωτογραφικών μηχανών τους, αλλά και των υπόλοιπων συσκευών που έχουν μαζί τους. Θα μπορούσε να γράψει και να αναφερθεί επί μακρόν σε μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά των επίπλων τα οποία θα πρέπει να έχει υπ’ όψιν του ο ξενοδόχος που βρίσκεται στη φάση επιλογής επίπλων. Όπως τα υλικά κατασκευής, η ποιότητα κατασκευής και η αντοχή στο χρόνο και στη σκληρή επαγγελματική χρήση των επίπλων.

Όλα αυτά τα «τεχνικά χαρακτηριστικά» των επίπλων έχουν το βάρος τους στην τελική επιλογή. Δεν θα επεκταθούμε να τα αναλύσουμε σε αυτό το άρθρο, αφού βασικός μας στόχος είναι να δώσουμε μια γενική εικόνα και για τις νέες τάσεις στα έπιπλα. Ωστόσο, ζητήστε να ενημερωθείτε –αν ήδη δεν γνωρίζετε– από το προμηθευτή των επίπλων σας τις διαφορές των υλικών, την ανθεκτικότητα της κατασκευής τους και άλλα πρακτικά στοιχεία τα οποία θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα. Εδώ, όπως σε σε πολλά άλλα σημεία, η επιλογή ενός αξιόπιστου προμηθευτή, με εμπειρία και γνώση του χώρου του αλλά και των ιδιαιτεροτήτων που μπορεί να έχει ένα ξενοδοχείο, θα σας φανεί πολύτιμη. Καλή έρευνα και καλές επιλογές!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας