Στο αποτύπωμα του τουριστικού προϊόντος στην εθνική οικονομία αναφέρθηκε την Πέμπτη ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
Μιλώντας στο «Mega, επισήμανε πως ο τουρισμός συμβάλλει στη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας, φέροντας ως το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τη σημαντική αύξηση στα έσοδα του Μαΐου σε καταλύματα και υπηρεσίες εστίασης σε σχέση με τον Μάιο του 2019, όπως επιβεβαιώνουν τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Όπως είπε ο κ. Κικίλιας, ο τζίρος των καταλυμάτων τον Μάιο σημείωσε άλμα, ξεπερνώντας το μισό δισ. ευρώ, 26 εκατ. περισσότερα από τον Μάιο του 2019, ενώ ο τζίρος των επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης αυξήθηκε κατά 40 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
«Τα στοιχεία αυτά δείχνουν στην πράξη ότι τα χρήματα από τον τουρισμό περνούν απευθείας στην πραγματική οικονομία.
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για να στηριχθεί η μέση ελληνική επιχείρηση, οι εργαζόμενοι στον κλάδο και όλα εκείνα τα επαγγέλματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το τουριστικό μας προϊόν, από τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, το εμπόριο, τον πρωτογενή τομέα και τους αγρότες μας, μέχρι τον κλάδο των κατασκευών. Και χαίρομαι πάρα πολύ που σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία – με πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ενεργειακή κρίση και πληθωρισμό – το υπερπλεόνασμα από το τουριστικό μας προϊόν μάς δίνει τη δυνατότητα να στηρίζουμε εμπράκτως τους συμπολίτες μας» ανέφερε.
Ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε και τη δυναμική πορεία που καταδεικνύουν τα στοιχεία των αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό. Όπως είπε, τον Ιούλιο οι εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις ξεπερνούν τις 950.000 ανά εβδομάδα, ενώ μόνο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου αναμένονται σχεδόν 1 εκατ. τουρίστες στα αεροδρόμια της χώρας μας.
«Οι προορισμοί που είναι πολύ υψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών μας από το εξωτερικό – μετά τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης – είναι τα νησιά του νοτιοανατολικού Αιγαίου και των Κυκλάδων, η Κρήτη και η Κέρκυρα. Η ανταπόκριση στο brand “Ελλάδα” είναι τεράστια, όχι μόνο στους παραδοσιακά δημοφιλείς προορισμούς μας, αλλά και σε εναλλακτικούς προορισμούς» πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η φετινή τουριστική σεζόν να συμπίπτει με το τέλος της χρονιάς, τον Δεκέμβριο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στη στρατηγική επέκτασης της τουριστικής περιόδου, που υλοποιείται από το περασμένο φθινόπωρο, και στο ισχυρό ενδιαφέρον μεγάλων tour operatorsαπό τη βόρεια Ευρώπη – ιδίως από τη Γερμανία – για ειδικά ανταγωνιστικά πακέτα για τους βορειοευρωπαίους πολίτες που θα θελήσουν να περάσουν τους χειμερινούς μήνες στη χώρα μας.
«Εμείς καλούμε όλους τους βορειοευρωπαίους, τους Σκανδιναβούς και φυσικά και τους Γερμανούς που επιθυμούν να περάσουν στην Ελλάδα τον δύσκολο – λόγω και της ενεργειακής κρίσης – χειμώνα που έρχεται. Τους προσφέρουμε ήπιο κλίμα, οργανωμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ποιοτικές υποδομές και μία μοναδική εμπειρία. Πρόκειται, εξάλλου, για τουρίστες που επιλέγουν – ούτως ή άλλως – τη χώρα μας για διακοπές μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου. Γιατί, λοιπόν, να μην το κάνουν και για τους υπόλοιπους μήνες του χειμώνα;» διερωτήθηκε ο κ. Κικίλιας.
Όπως συμπλήρωσε, η πρωτοβουλία αυτή – που συνδέεται με την επέκταση της τουριστικής περιόδου – αποτελεί μεγάλη προστιθέμενη αξία σε έσοδα για τις τοπικές κοινωνίες, στηρίζει τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους στον κλάδο του τουρισμού. «Στόχος μας είναι να επιδοτούμε τις θέσεις εργασίας, ώστε οι εργαζόμενοι – και ιδίως οι εποχικά εργαζόμενοι – να μπορούν να παραμείνουν στην εργασία τους» είπε ο υπουργός Τουρισμού.