Ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων) ως μέλος της ECTAA και εκπρόσωπός της στην Ελλάδα, κοινοποιεί το ακόλουθο Δελτίο Τύπου με το οποίο οι eu travel tech (Σύνδεσμος των εταιρειών τεχνολογίας ταξιδιών) και ECTAA (ευρωπαϊκός Σύνδεσμος των τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών), καλωσορίζουν την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δικτύου προστασίας καταναλωτή (Consumer Protection Cooperation Network) που αφορά τη δέσμευση 16 μεγάλων αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης και αποζημίωσης που εφαρμόζουν.

Η συγκεκριμένη δέσμευση αφορά αυξημένη διαφάνεια προς τους καταναλωτές, την αποζημίωση των μη χρησιμοποιημένων voucher και την εκκαθάριση του τεράστιου όγκου αιτημάτων επιστροφής χρημάτων.

Οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι αεροπορικές εταιρείες αφορούν στην αυξημένη διαφάνεια για τους καταναλωτές, την επιστροφή χρημάτων για βάουτσερ που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί και την εκκαθάριση του τεράστιου ποσού επιστροφών. Οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύθηκαν έτσι να αντιμετωπίσουν την πλήρη αδιαφορία τους για την υποχρέωση επιστροφής χρημάτων που προβλέπεται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών. Για πολλούς καταναλωτές, θα είναι ανακούφιση να λάβουν τελικά τα χρήματά τους πίσω για μια πτήση που ακυρώθηκε λόγω του COVID-19 πριν από πολλούς μήνες.

Οι eu travel tech και ECTAA παροτρύνουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές CPC να παρακολουθούν στενά την εφαρμογή αυτών των δεσμεύσεων και τον γενικό σεβασμό των αεροπορικών εταιρειών προς τα δικαιώματα των επιβατών. Εάν οι αεροπορικές εταιρείες δεν τηρήσουν τις υποσχέσεις τους, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα τα κατάλληλα μέτρα επιβολής τους. Είναι ζωτικής σημασίας η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα αεροπορικά ταξίδια να ανοικοδομηθεί με ένα αυστηρότερο πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ.

Ο Πρόεδρος της ECTAA, Pawel Niewiadomski, δήλωσε: «Αυτά είναι σίγουρα καλά νέα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που αγωνίζονται να λάβουν επιστροφές χρημάτων για τους πελάτες τους. Ωστόσο, είναι κρίμα που αυτή η δέσμευση δεν επεκτείνεται και σε πτήσεις που αποτελούν μέρος ενός πακέτου, κάτι που απλώς μεταφέρει το πρόβλημα στους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Επιπλέον, αυτή η εθελοντική δέσμευση δεν απαλλάσσει τα εθνικά όργανα επιβολής και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσουν ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες σέβονται αποτελεσματικά τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ».

Ο Emmanuel Mounier, Γενικός Γραμματέας της eu travel tech, δήλωσε: «Εδώ και καιρό υποστηρίζουμε την αυστηρότερη επιβολή των δικαιωμάτων των καταναλωτών, υπό το πρίσμα των πρακτικών ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων των αεροπορικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19, οι οποίες έχουν βλάψει τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας.

Οι νέες δεσμεύσεις των αεροπορικών εταιρειών αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά οι αρχές πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες τηρούν τον λόγο τους. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε απογοητευμένοι όταν βλέπουμε ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αρνούνται να συμμορφωθούν με το νόμο επιστρέφοντας χρήματα στους πελάτες τους για μονομερώς επιβαλλόμενα βάουτσερ”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας