Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ – Eλληνική ζύμη. Οι επενδύσεις, τα προϊόντα κι οι στόχοι της εταιρείας για το νέο έτος
του Γιάννη Αποστολόπουλου
Εμπειρία 20 ετών στα προϊόντα ζύμης
Η εταιρεία Μ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΑΒΕΕ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΜΗ συμπληρώνει φέτος πορεία 20 ετών από την ίδρυσή της. Η διάκριση της εταιρείας ως μίας από τις μεγαλύτερες στον κλάδο των προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης οφείλεται στην εμπειρία και την τεχνογνωσία του ιδρυτή της, Μιχαήλ Αραμπατζή, ο οποίος θεωρείται πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη αγορά, αφού δραστηριοποιείται από το 1974 σε αυτή (Μακεδονική Σφολιάτα).
Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και καταλαμβάνουν έκταση 77.250 τ.μ., εκ των οποίων τα 42.000 τ.μ. είναι στεγασμένα. Οι γραμμές παραγωγής, με τη λειτουργία και της νέας μονάδας στο τέλος του 2020, θα είναι συνολικά 31, με δυνατότητα παραγωγής 700 και πλέον κωδικών κατεψυγμένης ζύμης, που έρχονται να καλύψουν το σύνολο των αναγκών της αγοράς Food Service. Να σημειωθεί πως οι επενδύσεις το 2020 έφτασαν τα 7 εκατομμύρια ευρώ. Εξ αρχής οι επενδύσεις της Αραμπατζής-Ελληνική Ζύμη στόχευσαν στην προοπτική ανάπτυξης μίας εταιρείας που να είναι ισάξια των μεγάλων ελληνικών, αλλά και των πολυεθνικών επιχειρήσεων.
“Η εταιρεία αναπτύσσει χρόνο με τον χρόνο καινοτόμα προϊόντα με παραδοσιακές γεύσεις”
Με την προοπτική αυτή, επένδυσε σε αγορά οικοπέδου 77.250 τ.μ. με στεγασμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις 43.250 τ.μ. στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης. Εκεί βρίσκονται τα 3 εργοστάσια, με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, παραγωγής ζύμης σφολιάτας, κρουασάν, παραδοσιακών προϊόντων (χωριάτικα), μπουγάτσας, πίτσας και κουλουριού. Κατά την περίοδο 2001-2004 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις ύψους 8.500.000€. Την περίοδο 2005-2013 οι επενδύσεις άγγιξαν το ποσό των 16.000.000€, ενώ το πιο πρόσφατο διάστημα, 2014-2017, οι επενδύσεις ανήλθαν στο ποσό των 18.100.000€.
Αγορές- Πωλήσεις
Η εταιρεία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον χώρο του food service, τροφοδοτώντας με προϊόντα την αγορά horeca, αλλά και μεγάλες αλυσίδες λιανικής (PL), τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η πρόβλεψη πωλήσεων για το 2020 είναι στα €86 εκατ., οι οποίες προέρχονται σε ποσοστό 60% από την Ελλάδα και το υπόλοιπο 40% έρχεται από πωλήσεις στο εξωτερικό, με διανομή σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως.
Έχοντας πολυετή εμπειρία στα προϊόντα ζύμης, στις ανάγκες του επαγγελματία και τις εξελίξεις της τεχνολογίας, η εταιρεία αναπτύσσει χρόνο με τον χρόνο καινοτόμα προϊόντα με παραδοσιακές γεύσεις, βγαλμένες μέσα από την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα. Γενικότερα, το τρίπτυχο στο οποίο βασίζει την παραγωγή και τη λειτουργία της είναι:
- Προϊόντα με ευκολία στη χρήση και πλούσια σε υλικά «δεμένα» με τις παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις.
- Περαιτέρω αύξηση της αξίας και της θέσης που κατέχει η εταιρεία στην αγορά, αλλά κι εισαγωγή σε νέες κατηγορίες προϊόντων.
- Ορθή και ταχεία εξυπηρέτηση των πελατών, που εξ άλλου είναι και το κλειδί επιτυχίας κάθε επιχείρησης.
Διατροφικές τάσεις
Στο εξωτερικό, τα προϊόντα της εταιρείας ανήκουν στην ethnic – mediterranean diet, με ανάδειξη της αξίας των κυρίαρχων πρώτων υλών, όπως: Ελαιόλαδο/Φέτα και αρωματικά φυτά της Μεσογείου. Παρ’ όλα αυτά, οι πρόσφατες καταναλωτικές τάσεις, αλλά κι η μεταστροφή του κοινού σε πιο wellness – healthy diet προτιμήσεις, κατευθύνουν το τμήμα R&D της εταιρείας στη δημιουργία νέων κωδικών: Vegan / Vegetarian αλλά και plant based. Η συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων σημείωσε διεθνώς «εκρηκτική» άνοδο, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Δράσεις για το Περιβάλλον
Η εταιρεία φαίνεται να δίνει βαρύτητα και στα ζητήματα του περιβάλλοντος, καθώς από το 2017 υλοποιεί επένδυση σταδιακής βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αντικαθίσταται το υλικό ψύξης των εγκαταστάσεων από freon σε αμμωνία, η οποία εκτός της φιλικότερης προς το περιβάλλον συμπεριφοράς (μείωση ρύπων), μειώνει το κόστος ενέργειας, αφού η ενεργειακή απόδοσή της υπερβαίνει αυτή του freon κατά 20%. Έχει πολλές φορές τονιστεί πως τα μέτρα υπέρ του περιβάλλοντος από τις εταιρείες, τις περισσότερες φορές, οδηγούν και σε μείωση των πάγιων δαπανών.
Στόχος για το 2021
Για την επόμενη χρονιά, κεντρικός στόχος της επιχείρησης είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη και τις τρέχουσες συνθήκες με την πανδημία. Η «Ελληνική Ζύμη» αποσκοπεί στη δημιουργία νέων κωδικών για την Ελλάδα και το εξωτερικό, με αύξηση του μεριδίου εξαγωγών, μέσω βελτίωσης των σχέσεων με υπάρχοντες πελάτες, αλλά και μέσω νέων στρατηγικών συμφωνιών, που έχουν αρχίσει ήδη να υλοποιούνται.