AΣΙΑΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ Το ασιατικό φαγητό γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Η ένταξη συνταγών από τις χώρες της Ανατολής στο μενού μπορεί να αποδώσει σημαντικά οφέλη σε προσέλκυση νέας πελατείας και φυσικά έσοδα.

του Γεράσιμου Φωκά

ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑ ΠΟΥ… ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΣΚΟ!

AΣΙΑΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑΤην τελευταία δεκαετία, η επιρροή της Ασιατικής κουζίνας στις επιχειρήσεις εστίασης είναι το λιγότερο εντυπωσιακή. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα εστιατόρια που προσφέρουν αποκλειστικά πιάτα και γεύσεις από την Κίνα, την Ταϊλάνδη, την Ιαπωνία, την Ινδία ή και από άλλες χώρες της Εγγύς ή Άπω Ανατολής. Σημαντική άνοδος έχει παρατηρηθεί και σε delivery εστιατόρια με Ασιατική κουζίνα. Το σημαντικό είναι πως το ενδιαφέρον του κοινού γύρω από τις εξωτικές αυτές κουζίνες είναι διαρκώς αυξανόμενο, πολλά εστιατόρια εμπλουτίζουν τα μενού τους με πιάτα από την Ασία και οι πελάτες δείχνουν πρόθυμοι να δοκιμάσουν όλο και περισσότερες γεύσεις.

Το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν αφορά σε καμία περίπτωση μόνο την Ελλάδα. Για παράδειγμα, έρευνα που έγινε στη Βρετανία έδειξε πως η κατανάλωση ασιατικών φαγητών έχει ραγδαία άνοδο, με το 90% των Βρετανών να έχει δοκιμάσει πιάτα από την Κίνα, το 56% από την Ταϊλάνδη, το 35% από την Ιαπωνία και σε ποσοστά άνω του 10% έχουν γευτεί δημιουργίες από το Βιετνάμ, τη Μαλαισία, την Ινδονησία και την Κορέα. Στην Ελλάδα, το σούσι και γενικότερα η Ιαπωνική κουζίνα έχει γνωρίσει σημαντική άνθηση κι έχει μεταβληθεί σε ένα ισχυρό trend για το ελληνικό κοινό.

Η αιτία πίσω από αυτή την εξέλιξη είναι κατ’ αρχάς ότι ο κόσμος στις μέρες μας έχει γίνει «μικρότερος». Οι Έλληνες που έχουν ταξιδέψει σε αυτές τις περιοχές κι έχουν έρθει σε άμεση επαφή με τον πολιτισμό κι άρα και την κουζίνα της Άπω Ανατολής είναι σήμερα πολύ περισσότεροι απ’ ό,τι στο παρελθόν. Επιπλέον, οι οικονομικές σχέσεις με την Ανατολή, ιδιαίτερα με την Κίνα, έχουν ενισχυθεί σημαντικά με ό,τι αυτό σημαίνει για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις Ασιατών προς την Ευρώπη, που συνεπακόλουθα φέρουν μαζί τους και την παράδοση που έχουν στην κουζίνα.

Γαστρονομικό «ταξίδι»!

AΣΙΑΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑΤην ίδια ώρα, άνοδο γνωρίζει αμφίπλευρα κι ο γαστρονομικός τουρισμός. Πληθαίνει το ποσοστό των ανθρώπων που ταξιδεύει σε άλλες χώρες, και ιδίως προς την Ανατολή και την Ασία, έχοντας στο επίκεντρο του ταξιδιού την επαφή με ξένες κουζίνες και την απόλαυση γευστικών εμπειριών, ώστε να εμπλουτίσουν τη γνώση τους για φαγητά που σερβίρονται στο εξωτερικό. Με το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού να αυξάνεται, είναι λογικό να υπάρχει από εστιατόρια και επενδυτές η ανάλογη ανταπόκριση.

Ανοίγονται ευκαιρίες για μεγαλύτερη διείσδυση στη συγκεκριμένη αγορά, που δεν αφορούν μάλιστα μόνο εστιατόρια μονοθεματικά ή πολυτελείας, αλλά ακόμη και επιχειρήσεις street food ή αμιγώς take away, delivery. Oι τύποι του εστιατορίου έχουν διαφορετική εξέλιξη σε σχέση με την Ασιατική κουζίνα. Προς το παρόν, η Κινεζική, η Ιαπωνική και η Ινδική κουζίνα έχουν πολλές επιλογές delivery, σε αντίθεση με άλλες κουζίνες όπως για παράδειγμα η Περσική είτε η Ταϊλανδέζικη κουζίνα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας