H Ryanair συνεχίζει να αυξάνει τα κέρδη από τις πρόσθετες χρεώσεις, όπως η επιλογή προτεραιότητας επιβίβασης και επιλογή θέσης, με τα συμπληρωματικά της έσοδα να αυξάνονται κατά 27% στα £ 800 εκατομμύρια κατά την τριμηνιαία περίοδο μέχρι τον Ιούνιο.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 11% ετησίως σε 2,3 δισ. Ευρώ το τρίμηνο, ενώ η κίνηση επιβατών αυξήθηκε κατά 11% στα 42 εκατ. Ευρώ, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους.
Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμιστεί ο υψηλότερος λογαριασμός καυσίμων και οι χαμηλότεροι ναύλοι εισιτηρίων, με τα κέρδη να μειώνονται κατά 21% στα €243 εκατ. (£219 εκατ.). “Οι δύο πιο αδύναμες αγορές ήταν η Γερμανία, όπου η Lufthansa είχε τη δυνατότητα να αγοράσει την AirBerlin και να πουλά αυτή την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα κάτω από τις τιμές κόστους και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ανησυχίες του Brexit επηρεάζουν αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταν%5αλωτών και τις δαπάνες“, σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary.
Τον Φεβρουάριο, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε την πρώτη τριμηνιαία απώλεια από τον Μάρτιο του 2014.
Τα βοηθητικά έσοδα, τα οποία περιλαμβάνουν τα τέλη αποσκευών και το φαγητό εντός του αεροσκάφους, είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς μεταφορείς, καθώς οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται και ο ανταγωνισμός εντείνεται. Ο διευθύνων σύμβουλος της WizzAir της Ουγγαρίας σχολίασε νωρίτερα αυτό το έτος ότι βοήθησαν να αυξήσουν τα έσοδα ανά επιβάτη κατά 7%. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αεροπορικές εταιρείες προέβλεπαν πέρυσι περίπου 72,1 δισ. Ευρώ στα επικουρικά έσοδα, καθώς περισσότερες αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης – ιδίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική – άρχισαν να αποδεσμεύουν τους ναύλους.
Αναλύοντας 20 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης, μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι μόνο το ήμισυ περιλάμβανε τις αποσκευές ως μέρος όλων των ναύλων.
Με βάση τα δεδομένα, o O’Leary συζήτησε επίσης την καθυστερημένη παράδοση των παραγγελιών B737 Max της Ryanair και δήλωσε ότι αναμένει να παραλάβει 30 αεροσκάφη το επόμενο καλοκαίρι αντί των αρχικών 58. Αυτό αναμένεται να μειώσει τον ρυθμό ανάπτυξης της αεροπορικής εταιρείας από 7% σε 3%.
Ωστόσο, ο O’Leary πρόσθεσε ότι το αεροσκάφος “game changer” τελικά θα “μετατρέψει το κόστος και την επιχείρησή μας“, καθώς προσφέρει 4% περισσότερες θέσεις ενώ παράλληλα καταναλώνει 16% λιγότερα καύσιμα. Οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν ήδη το B737 Max στο στόλο τους, όπως οι American Airlines, προβλέπουν σημαντική οικονομική επιτυχία.
Η Ryanair που εδρεύει στο Δουβλίνο βρίσκεται αυτή τη στιγμή προς μια νέα δομή τύπου ομίλου IAG, με αρκετές αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν με δική τους ταυτότητα με τους δικούς τους διευθύνοντες συμβούλους.
Τον Ιανουάριο ολοκλήρωσε την εξαγορά της αυστριακής εταιρίας Laudamotion, η οποία είναι πλέον επώνυμη ως Lauda και ξεκινά τουλάχιστον 21 νέες χειμερινές διαδρομές, συμπεριλαμβανομένων τριών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, το κόστος εξαγοράς ήταν πλήρως ενοποιημένο.
Η Ryanair θα αναδιαμορφώσει επίσης το πολωνικό σκέλος της ως Buzz και θα δημιουργήσει μια νέα θυγατρική εταιρεία με την ονομασία MaltaAir.