FOOD EXPO 2019 Σε ένα ευρείας έκτασης και πλούσιας θεματολογίας σπονδυλωτό εκθεσιακό γεγονός, το οποίο έχει συλλάβει το ενδιαφέρον σημαντικού μέρους της διεθνούς κοινότητας των hosted buyers τροφίμων και ποτών, έχει αναδειχθεί η FOOD EXPO.
Eπιμέλεια Στέλλα Αυγουστάκη
Ενα ενδιαφέρον τριήμερο είχαν την ευκαιρία να ζήσουν όσοι βρέθηκαν 18–21 Μαρτίου στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της 6ης FOOD EXPO 2019 που αποτελεί σημείο αναφοράς για εκθέτες και ποιοτικούς επισκέπτες του κλάδου των τροφίμων και ποτών.
Αυξημένη προσέλευση ποιοτικών επισκεπτών
Συνολικά 70.000 επαγγελματίες από 28.253 επιχειρήσεις της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου, της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών, των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης βρέθηκαν στη Food Expo 2019, γνώρισαν νέα προϊόντα, σύναψαν εμπορικές συμφωνίες και συνεργασίες και συνάντησαν από κοντά 10 σημαντικές παραγωγικές κι εξαγωγικές εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και ποτών του Λιβάνου, που ήταν η τιμώμενη χώρα. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή 1.050 Ελλήνων και 250 ξένων εκθετών από 33 χώρες από όλο τον κόσμο. Πλέον η Food Expo προβάλλει κι αναδεικνύει τα προϊόντα της Ελλάδας και της ευρύτερης λεκάνης της Μεσογείου και τονίζει την εξαγωγική προσπάθεια των εγχώριων επιχειρήσεων γενικά και την ανάπτυξη του κλάδου των τροφίμων & ποτών.
Σημαντική η συμβολή του Hosted Buyer Program
Χαρακτηριστικό είναι ότι στην έκθεση βρέθηκαν περίπου 5.000 διεθνείς αγοραστές από 83 χώρες, από τους οποίους οι 900 πιο σημαντικοί εντάχθηκαν στο πρόγραμμα μετάκλησης και φιλοξενίας, Hosted Buyer Program. Αυτοί πραγματοποίησαν περίπου 17.500 b2b συναντήσεις με τους εκθέτες, κατά τη διάρκεια και των τριών ημερών που διήρκεσε η έκθεση. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Hosted Buyer κι η πλατφόρμα match making, που έχει καθιερώσει επιτυχώς η διοργανώτρια εταιρεία FORUM A.E., εξασφάλισαν ουσιαστικά Β2Β meetings, καθώς, σύμφωνα με αυτή, όλοι οι hosted buyers της έκθεσης ήταν υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον από 15 Β2Β συναντήσεις έκαστος.
Πέρα από αυτό, όμως, οι επισκέπτες της έκθεσης (ιδιοκτήτες, sales managers, export & import managers, στελέχη επιχειρήσεων κ.ά.), γνωρίζοντας τις ανάγκες τους, μπορούσαν να πραγματοποιήσουν αγορές και σημαντικές εμπορικές συμφωνίες. Με βάση, μάλιστα, τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ερευνών ALCO σε δείγμα 150 Hosted buyers, το 96% εξ αυτών δήλωσε ότι έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την επίσκεψή του, ενώ το 97% εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφτεί την έκθεση και το 2020. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το ποσοστό της εμπορικής αποτελεσματικότητας της επίσκεψης των ενδιαφερομένων. Συγκεκριμένα οι επισκέπτες, σε ποσοστό 23%, δήλωσαν ότι έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες με Έλληνες και ξένους εκθέτες, ενώ σε ποσοστό 93% δήλωσαν ότι προτίθενται να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες μαζί τους κατά τους επόμενους 6 μήνες.
Οι επισκέπτες, σε ποσοστό 23%, δήλωσαν ότι έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες με Έλληνες και ξένους εκθέτες, ενώ σε υψηλό ποσοστό 93% δήλωσαν ότι προτίθενται
να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες μαζί τους τους επόμενους 6 μήνες.
Ο Λίβανος τιμώμενη χώρα με 10 επιχειρήσεις παρούσες
Τον πλούτο των τροφίμων και ποτών του Λιβάνου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά οι επισκέπτες της 6ης Food Expo 2019 στο εθνικό του pavilion, όπου και συμμετείχαν 10 σημαντικές εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και ποτών της χώρας. Οι επαγγελματίες επισκέπτες της έκθεσης δοκίμασαν, μέσα από μια μεγάλη γκάμα, τοπικά προϊόντα από τις πλέον αντιπροσωπευτικές εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και ποτών του Λιβάνου. Ταυτόχρονα, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με τις επιχειρήσεις που παράγουν, εξάγουν κι εμπορεύονται προϊόντα, κυρίως των ακόλουθων κατηγοριών: Ξηροί καρποί, Αγροδιατροφικά προϊόντα, Καφές, Σοκολάτα, Σιροπιαστά γλυκά, Λουκούμια, Κρασί, Ελαιόλαδο και Φρούτα και Λαχανικά. Αποτέλεσμα; Η απευθείας πραγματοποίηση κερδοφόρων εμπορικών συναλλαγών, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Food Export Summit
Θετικές ήταν οι εντυπώσεις για το Food Export Summit, που έγινε σε συνδιοργάνωση με τον ΣΕΒΕ και φέτος ήταν αφιερωμένο στην αγορά της Ιαπωνίας και την εξαγωγική προοπτική των ελληνικών
Oenoteleia 2019
Οι επαγγελματίες του τουρισμού, της μαζικής εστίασης, της χονδρικής και της οργανωμένης λιανικής, παράλληλα με τη Food Expo 2019, είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά και τον πλούτο των ελληνικών αμπελώνων, τους οίνους και τα αποστάγματα της εγχώριας οινοποιητικής παραγωγής και να κλείσουν επωφελείς εμπορικές συμφωνίες, στο πλαίσιο της OENOTELIA 2019, που φιλοξένησε 180 μοναδικούς εκθέτες. Με παραγωγούς από όλες τις περιφερειακές ενότητες της χώρας, η έκθεση κάλυψε την πλειονότητα του ελληνικού αμπελώνα, ενώ παράλληλα φιλοξένησε εκθέτες που ενημέρωσαν για συμβουλευτικές υπηρεσίες κι εξοπλισμό που αφορά το κρασί, τα μηχανήματα εμφιάλωσης, τα συστήματα οινοποίησης, τις συσκευασίες, τις ετικέτες, τα αξεσουάρ οίνου και τα φυτώρια αμπέλου.
Φέτος, η OENOTELIA αναπτύχθηκε σε ακόμα μεγαλύτερη επιφάνεια, καλύπτοντας 3.200τ.μ. (έναντι 2.500τ.μ. το 2018), ενώ αυξημένος ήταν κι ο αριθμός των διεθνών αγοραστών της, καθώς περισσότεροι από 150 σημαντικοί wine buyers, οι οποίοι ήταν ενταγμένοι στο hosted buyer program της Food Expo 2019, από αγορές–στόχους του εξωτερικού, όπως η Αμερική, η Ρωσία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς αλλά και πολλές άλλες που στηρίζουν παραδοσιακά και υποστηρίζουν έμπρακτα το ελληνικό κρασί, βρέθηκαν στην έκθεση. Οι συγκεκριμένοι αγοραστές, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, πραγματοποίησαν περίπου 2.200 B2B συναντήσεις με τους εκθέτες της OENOTELIA. Στο πλαίσιο της έκθεσης και στην ειδικά διαμορφωμένη Wine Tasting Area στο Hall 1 του Metropolitan Expo, αντιπροσωπευτικά κρασιά από κάθε οινοπαραγωγό περιοχή, από μεγάλο εύρος ποικιλιών κι από όλη την τιμολογιακή γκάμα ήταν διαθέσιμα προς δοκιμή.
OLIVE CHALLENGE:
Επενδύοντας στην Καινοτομία» συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν καινοτόμες λύσεις και προτάσεις για τον τομέα της ελαιοκομίας.
Οινικά σεμινάρια με εισηγητές καταξιωμένους οινολόγους κι έμπειρους sommelier παρακολούθησαν όσοι επισκέφθηκαντην OENOTELIA 2019.
Ημερίδα ΣΕΒΤ
Τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τη Βιομηχανία Τροφίμων σε σχέση με το περιβάλλον και τη διατροφή συζητήθηκαν στην ημερίδα που πραγματοποίησε ο ΣΕΒΤ, στο Lobby 2 του εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo, αίθουσα C2, στις 17 Μαρτίου.
Ημερίδα ΠΕΤΕΤ & ΣΥΒΙΠΥΣ
Οι νέες τάσεις κι οι νομοθετικές απαιτήσεις για την ασφάλεια και τη συσκευασία των τροφίμων ήταν τα κύρια θέματα της ημερίδας που διοργάνωσε η ΠΕΤΕΤ και ο ΣΥΒΙΠΥΣ, στην αίθουσα των παράλληλων εκδηλώσεων, στο Hall 2. Ειδικοί στην ασφάλεια τροφίμων στη μαζική εστίαση ενημέρωσαν αναλυτικά κι υπεύθυνα τους δεκάδες παρευρισκόμενους για συστήματα αντιμικροβιακής συσκευασίας, μετανάστευση νανοσωματιδίων κ.ά.
Στοχευμένα σεμινάρια για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Στην αίθουσα που διαμορφώθηκε ειδικά για επαγγελματίες της φιλοξενίας, της εστίασης και του λιανεμπορίου, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οινικά σεμινάρια, με εισηγητές καταξιωμένους οινολόγους κι έμπειρους sommelier. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια, που πραγματοποιήθηκαν και τις τρεις ημέρες της έκθεσης, έδωσαν στους επαγγελματίες μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον ελληνικό αμπελώνα, αλλά κι ενημέρωσαν για τις νέες τάσεις και τους τρόπους διαχείρισης του κρασιού.
Ελληνικό Πρωινό
Το «Ελληνικό Πρωινό», μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, όσον αφορά την ανάδειξη της γαστρονομικής μας κληρονομιάς και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, φιλοξενήθηκε για πρώτη χρονιά στην έκθεση, στο Hall 2, Stand C27 – D34, του Metropolitan Expo.
Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να γευτούν γνήσια ελληνικά προϊόντα στο ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο του Ελληνικού Πρωινού και να ταξιδέψουν τις αισθήσεις τους, μέσα από μια μεγάλη συμμετοχή παραγωγών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το γαστρονομικό ταξίδι ολοκληρώθηκε με το πρόγραμμα live cooking actions από τον chef Στράτο Ιωσηφέλλη.