Συνταγή επιτυχίας! Αναμφίβολα, η γνώση συγκεκριμένων βημάτων που οδηγούν
στην αποτυχία λειτουργεί αποτρεπτικά προς αυτή την κατεύθυνση και θετικά προς την ακριβώς αντίθετη, ήτοι την επιτυχία! Μάλιστα, στον χώρο της εστιατορικής, πρόκειται για στοιχείο το οποίο πολλές φορές παραγνωρίζεται από μέρους όσων πρέπει, με πικρά αποτελέσματα στην πορεία. Πρόσφατα, η αμερικανική εταιρεία ερευνών και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, CBI, εξέδωσε έναν οδηγό με 8+1 συνήθη λάθη στα οποία υποπίπτουν οι επιχειρήσεις του κλάδου, με αποτέλεσμα μια άκρως αρνητική εξέλιξη.
8+1… κακοτοπιές που πρέπει να αποφύγετε!
Η συγκεκριμένη εταιρεία ειδικεύεται στην εκτενή ανάλυση και παρουσίαση μεμονωμένων ή ακόμη κι ομάδων επιχειρήσεων, οι οποίες απέτυχαν στην πορεία της δραστηριοποίησής τους. Δίνει δε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη και τη λεπτομερειακή παράθεση των λόγων κι αιτιών που οδήγησαν στην αρνητική τροπή της λειτουργίας τους. Πριν από λίγες ημέρες, οι αναλυτές της CBI, αφού εξέλιξαν την έρευνα σε ακόμη πιο μεγάλο βάθος, επιχειρώντας να αναζητήσουν τρόπους αποφυγής της πτώσης, εξέδωσαν τη μελέτη τους, η οποία είναι απόρροια της εξέτασης εκατοντάδων αποτυχημένων περιπτώσεων. Αυτή κατέληξε σε 9 συνολικά βήματα που πρέπει να προσέχουν οι επαγγελματίες, προκειμένου να συνεχίζουν τη λειτουργία τους στην εστιατορική σκηνή δίχως προβλήματα. Ποια είναι αυτά;
1. Δεν υφίσταται σχετική ή κατάλληλη αγορά.
Από το ποσοστό της τάξης του 42% των αποτυχημένων περιπτώσεων που εξέτασαν τα στελέχη της CBI διαπιστώθηκε πως οι εν λόγω επιχειρήσεις απέτυχαν πλήρως να βρουν κάποιο προφανή λόγο για τον οποίο υπήρχε η ανάγκη της διάθεσης των συγκεκριμένων λύσεων, προϊόντων ή πιάτων. Κατά πώς φαίνεται, οι εμπλεκόμενοι έπεσαν… θύματα του ενθουσιασμού και της αγάπης τους για το concept ή την ιδέα, στηριζόμενοι στη «φρεσκάδα» και σε μια πιθανώς ενδιαφέρουσα θεώρηση, αποτυγχάνοντας, ωστόσο, πλήρως να αντιληφθούν πως ο θαυμασμός κι η ζήτηση δεν αποτελούν πάντοτε ίδιας βαρύτητας ή σημασίας ζητήματα…
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη της CBI: «Η παντελής άγνοια του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούσαν, αλλά και του ανταγωνισμού που είχαν να αντιμετωπίσουν, οδήγησε στο… λουκέτο το 19% των περιπτώσεων που εξετάσαμε!».
2. Τελειώνει η ρευστότητα!
Περίπου το 1/3 (29%) των concept που απέτυχαν δυσκολεύτηκαν στη χρηματοοικονομική τους επάρκεια, καθώς τους τελείωσε –ουσιαστικά– το ρευστό, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν. Σε αυτό, συνέβαλλε κι ο σαφώς πιο συγκρατημένος ρυθμός αύξησης των πωλήσεών τους, κάτι που τους στέρησε μια πρόσθετη… γραμμή ζωής!
3. Λανθασμένη δομή διοικητικής ομάδας.
Όπως επισημαίνεται από την πλευρά της CBI, η διαμόρφωση και συγκρότηση μιας διοικητικής ομάδας που «παντρεύει» διαφορετικές ικανότητες κρίνεται καταλυτικής σημασίας για την επιτυχία ενός concept, από την κατανόηση των βασικών δεδομένων κι αρχών επιχειρηματικής λειτουργίας μέχρι τη γνώση των μυστικών της κουζίνας, της ευφυούς διαχείρισης των μελών του προσωπικού, της στενής παρακολούθησης των οικονομικών κ.ο.κ.
4. Υποτίμηση του ανταγωνισμού.
Χρήσιμο είναι να έχουμε πίστη στις δυνάμεις, στο concept και στην εξειδίκευσή μας, ακόμη πιο χρήσιμο, όμως, είναι αφενός να γνωρίζουμε το status της αγοράς αφετέρου να παρακολουθούμε τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας. Η αφ’ υψηλού κριτική κι ο σνομπισμός ουδέποτε λειτούργησαν προς εύνοια ή ωφέλεια κάποιου… Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη της CBI: «Η παντελής άγνοια του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούσαν αλλά και του ανταγωνισμού που είχαν να αντιμετωπίσουν οδήγησε στο… λουκέτο το 19% των περιπτώσεων που εξετάσαμε!».