Ρέτσος, ΣΕΤΕ

Για την ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού μίλησε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος σε συνέντευξη τύπου αναφέροντας ότι με την επιπλέον ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών θα διατηρηθεί η τρέχουσα δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Ο τουρισμός είναι υπόθεση των πολλών και όχι των λίγων. Γι’ αυτό και αν με ρωτάγατε για το 2019 τι βλέπω ως προτεραιότητα, θα σας μίλαγα για συνέργειες. Συνεργασίες και σύνθεση δυνάμεων. Είμαστε πολλά χρόνια σε μια ανοδική πορεία. Η δυναμική της Ελλάδας συνεχίζεται, είναι όμως ψηλά ο πήχης και οι προκλήσεις. Υπάρχει μία σειρά αστάθμητων παραγόντων και προβλημάτων που θα παίξουν ρόλο στην τελική διαμόρφωση των βασικών τουριστικών μεγεθών», αναφέρει κος. Ρέτσος.

Θετικό παρόν, αισιόδοξο μέλλον

Για τη φετινή χρονιά, υπολογίζεται ότι επισκέφτηκαν την Ελλάδα περισσότεροι από 30 εκατ. τουρίστες και σχεδόν 33 εκατ. μαζί με τις αφίξεις επισκεπτών από κρουαζιέρα, ενώ οι άμεσες ταξιδιωτικές εισπράξεις κινήθηκαν κοντά στα 16 δισ. ευρώ.

Ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι το μέλλον του τουρισμού ξεπερνά το πλήθος των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων, άλλα έχει να κάνει με το αποτύπωμά του και το βαθμό που αυτό είναι ωφέλιμο για έναν τόπο και την κοινωνία του. «Στο πλαίσιο αυτό, απαιτούνται δράσεις και πρωτοβουλίες οι οποίες θα τονίζουν την προσήλωσή μας στην ποιότητα ζωής του τόπου μας και στη φυσιογνωμία του».

Οι στόχοι του ΣΕΤΕ για το 2019

Στους στόχους του ΣΕΤΕ για το 2019, παραμένουν η αναβάθμιση της ποιότητας του προϊόντος, που επιτυγχάνεται με τη διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροδιατροφικό τομέα και τον πολιτισμό, καθώς και με την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών που είναι απόλυτα συνδεμένη με τον ανθρώπινο παράγοντα. Περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας, εκπαίδευση και κατάρτιση για εργαζόμενους και επιχειρηματίες µικρών και µεσαίων επιχειρήσεων, εξακολουθούν και είναι στις κεντρικές προτεραιότητες. Ο ΣΕΤΕ θα συνεχίσει παράλληλα τις προσπάθειες για την επίλυση θεσμικών ζητημάτων, που επηρεάζουν εξακολουθητικά τις τουριστικές επιχειρήσεις, όπως είναι:

  • η υψηλή φορολογία που έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος,
  • η ανάγκη δημιουργίας νέου χωροταξικού πλαισίου για τον τουρισμό που θα συνδυάζει ανάπτυξη και αειφορία,
  • το ζήτημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων που δεν έχει ακόμα επιλυθεί σε επίπεδο φορολογίας και θέσπισης κανόνων λειτουργίας. Αρκετές χώρες και προορισμοί έχουν ρυθμίσει την αγορά και η Ελλάδα πρέπει να παραδειγματιστεί από τις βέλτιστες πρακτικές από το εξωτερικό,
  • η ανάγκη θέσπισης κινήτρων για νέο-εισερχόμενους στην αγορά εργασίας προκειμένου να μειωθεί η ανεργία στη χώρα, καθώς και η διατήρηση των ρυθμισμένων σχέσεων εργασίας με έμφαση στον ξενοδοχειακό κλάδο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας