Το 99% των Ελλήνων θα συνιστούσε σε ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα, που διεξήχθη από την PayPal και την εταιρεία ερευνών GfK. Οι Έλληνες εκτιμούν τη μοναδική φυσική ομορφιά και πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, θεωρώντας ελκυστικές και τις τιμές.
Από τις υπόλοιπες εθνικότητες, που συμμετείχαν στην εν λόγω έρευνα, δηλαδή οι Πολωνοί, οι Τσέχοι και οι Ούγγροι, είναι εξίσου υπερήφανοι για τη χώρα τους ως ταξιδιωτικό προορισμό (το 92% θα πρότεινε σε ξένους τουρίστες να την επισκεφθούν).
Σύμφωνα με τη γνώμη των Ελλήνων, ο πιο ελκυστικός προορισμός για τους ξένους τουρίστες στην Ελλάδα είναι τα νησιά, όπως δηλώνει το 70% των ερωτηθέντων. Η Ακρόπολη, η Θεσσαλονίκη και οι Δελφοί επισημάνθηκαν από το 60%, το 50% και το 40% των Ελλήνων αντίστοιχα.
Οι κυριότερες προτιμήσεις των Ελλήνων ταξιδιωτών
Την τελευταία τριετία, πιο δημοφιλής προορισμός των Ελλήνων στην κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ήταν η Βουλγαρία, την οποία επισκέφθηκε το 44% των ερωτηθέντων. Η Κύπρος και η Τσεχία ήταν η δεύτερη και η τρίτη επιλογή, με ποσοστό 41% και 15% αντίστοιχα.
Οι Έλληνες ταξίδεψαν κυρίως για αναψυχή (70%) και για πολιτιστικούς λόγους, όπως οι επισκέψεις σε αξιοθέατα και μουσεία (30% ). Άλλοι δημοφιλείς τύποι ταξιδιών μεταξύ των Ελλήνων πολιτών ήταν οι επισκέψεις σε συγγενείς και φίλους (15% ) επαγγελματικά ταξίδια (14%), καθώς για για ψώνια (13%). Μόλις το 9% ταξίδεψε με αφορμή συγκεκριμένες δημόσιες εκδηλώσεις (φεστιβάλ, συναυλίες, παραστάσεις, κ.α.).
Οι περισσότεροι Έλληνες επισκέπτονται την κεντρική και ανατολική Ευρώπη την άνοιξη και διαμένουν λιγότερο από μια εβδομάδα. Το 35% των Ελλήνων ξοδεύει 250-500 ευρώ και το 34% ξοδεύει 501 έως 1,000 ευρώ.
Οι Έλληνες συνιστούν τα ταξίδια στην περιοχή αυτή για τα υπέροχα τουριστικά αξιοθέατα, την ιστορική και πολιτιστική αξία, καθώς και τις άριστες τουριστικές υποδομές.
Η απόφαση σχετικά με την επιλογή του καταλύματος καθορίζεται κυρίως από την τιμή και τις καλές γνώμες / κριτικές φίλων ( 87% και 74% αντίστοιχα). Άλλα σημαντικά κριτήρια είναι η απόσταση από το κέντρο της πόλης (επιλέχθηκε από το 75%), οι τρόποι πληρωμής ( 71% ), το ήσυχο περιβάλλον (65% ) και η σύνδεση Wi – Fi ( 64% ).
Το Διαδίκτυο έχει αναχθεί σε μία από τις πιο σημαντικές πηγές πληροφόρησης για τους τουρίστες . Το 57% των Ελλήνων ξεκινά την οργάνωση και προετοιμασία ενός ταξιδιού τσεκάροντας μηχανές αναζήτησης, ενώ το 55% βασίζεται σε γνώμες και κριτικές φίλων. Το 25% των Ελλήνων ταξιδιωτών έκανε χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βρει πληροφορίες για καταλύματα, τουριστικά αξιοθέατα, εστιατόρια, έκδοση βίζας και λοιπών ταξιδιωτικών εγγράφων. Την ίδια στιγμή, μόλις το 17% των ερωτηθέντων βασίζεται σε πληροφορίες που πηγάζουν από offline μέσα.
Το πλέον δημοφιλές μέσο μετακίνησης είναι το αεροπλάνο, το οποίο επιλέχθηκε από το 74% των Ελλήνων ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Το 30% ταξιδεύει με αυτοκίνητο και το 16% λεωφορείο με. Όσον αφορά στη διαμονή, οι περισσότεροι Έλληνες διαμένουν σε ξενοδοχεία (73% ), σε σπίτια φίλων (16% ) και σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα / κατοικίες (12% ). Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και για τις νεαρές ηλικίες (25-35 ετών), τα ξενώνες δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των εξόδων για διακοπές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη καλύπτεται από μετρητά (62% ), και έπονται οι πιστωτικές κάρτες ( 54% ) και η PayPal ( 14% ). Εντούτοις, ο ρόλος των διαδικτυακών πληρωμών είναι σημαντικός – μόλις το 28% των Ελλήνων τουριστών δηλώνει ότι προτιμά να πληρώνει τα ταξίδια του εκτός σύνδεσης. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι τουρίστες ηλικίας άνω των 55 ετών δεν διαφέρουν κατά πολύ εδώ από τους νεαρότερους ταξιδιώτες , καθώς το 67% στην κατηγορία αυτή προτιμά επίσης να πληρώνει απευθείας σύνδεση . Το 83% των Ελλήνων τουριστών επέλεξε τον τρόπο πληρωμής βάσει της παρεχόμενης ασφάλειας , αλλά και της άνεσης ( 42% ).
Το 27% των Πολωνών, το 26% των Τσέχων και το 25% των Πολωνών επισκέφθηκαν τη χώρα μας την περασμένη τριετία .