Περίπου στα 1,9 δισ. ευρώ εκτιμάται η αξία των έργων που αφορούν τουριστικές υποδομές στη χώρα μας και έχουν προγραμματιστεί μέχρι το 2022, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η PricewaterhouseCoopers.
Το παράδοξο βέβαια με τον τομέα του τουρισμού, είναι το γεγονός ότι το 76% των έργων έχει μεν ανακοινωθεί δεν έχει ωστόσο σχεδιαστεί, όπως αναφέρει η μελέτη. Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 45% επί του συνολικού προϋπολογισμού των προγραμματιζόμενων έργων και προωθείται να ξεκινήσει μέσα στο 2017.
Αντίθετα, δεν υπάρχουν νεότερα ως προς την κατασκευή μαρίνων σε περιοχές – κλειδιά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι αναλυτές της PwC (Κατάκολο, Ζάκυνθος, Άλιμος και Γλυφάδα στην Αττική, Πάτρα, Χίος, Κρήτη, Πύλος Μεσσηνίας και Αρετσού Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη).
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της PwC, η αναβάθμιση της Ελλάδας ως διεθνής τουριστικός προορισμός περιλαμβάνει:
– Την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων ώστε να υποστηριχθεί η αύξηση των τουριστικών αφίξεων τα επόμενα χρόνια.
– Επενδύσεις 309 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 για λιμενικές υποδομές που περιλαμβάνονται στο master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη του λιμανιού σε ορίζοντα 25ετίας
– Την αναβάθμιση σημαντικών λιμανιών της χώρας προκειμένου να εξυπηρετήσουν ως σταθμοί διερχόμενων επιβατών και να διευκολύνουν τη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες.
– Την αναβάθμιση σημαντικών μαρίνων (Άλιμος, Καλαμαριά, Χίος, Κρήτη, Γλυφάδα, Ζάκυνθος, Κατάκολο, Πάτρα, Πύλος, Ρόδος, Κως) έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί η αυξανόμενη ζήτηση στο θαλάσσιο τουρισμό.