To Επιμελητήριο Αχαΐας προκήρυξε διαγωνισμό για το έργο «Αποτύπωση στρατηγικής ανάδειξης της Πάτρας και του Αιγίου ως City Βreak προορισμών».
Παράλληλα, ζητείται η ανάπτυξη δυναμικού συστήματος για την στοχευμένη προσφορά ανάλογων ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων στην ελληνική ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά και ο προσδιορισμός μεθοδολογικών εργαλείων παρακολούθησης και αναπροσαρμογής δράσεων για την αποτελεσματικότερη διείσδυση στην συγκεκριμένη τουριστική αγορά την επόμενη πενταετία.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται έως το ποσό των 17.360 ευρώ με ΦΠΑ. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους έως την Τρίτη 14 Μαρτίου και ώρα 10 π.μ. στην έδρα της Αναθέτουσας Αρχής (οδός Μιχαλακοπούλου 58, Τ.Κ. 26221, Πάτρα). Ο χρόνος υλοποίησης του έργου ορίζεται σε 2 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Αντικείμενο Έργου:
Μέρος Α’ Γενική Επισκόπηση
Εισαγωγή- Στόχοι
Αστικοί τουριστικοί προορισμοί
Τουριστική ανάπτυξη και εναλλακτικές μορφές τουρισμού
Τουρισμός πόλεων- Τυπολογία, τάσεις και προοπτικές
Το μάρκετινγκ πόλεων ως τουριστικοί προορισμοί
Το προφίλ του σύγχρονου τουρίστα πόλεων
Η Ευρωπαϊκή εμπειρία
Μέρος Β’ Η Πάτρα ως City Break Destination
Ανάδειξη της Πάτρας ως city break προορισμός
Τουριστική προσφορά της Πάτρας
Γεωγραφική θέση-κλίμα- οικονομική θέση
Τεχνικές υποδομές-δίκτυα
Κοινωνικές υποδομές
Υποδομές πολιτισμού & χώροι ψυχαγωγίας
Αρχαιολογικοί τόποι- μνημεία
Υποδομές πρασίνου
Τουριστικές υποδομές – Καταλύματα
Τουριστική ζήτηση της Πάτρας
Προέλευση τουριστών
Πληρότητα καταλυμάτων
Αφίξεις-Διανυκτερεύσεις-Αναχωρήσεις
Ανάλυση ανταγωνισμού &SWOT ανάλυση
Προτάσεις Ανάπτυξης- Επένδυση στα σημεία κλειδιά του τουριστικού προϊόντος
Μέρος Γ’ Το Αίγιο ως City Break Destination
Ανάδειξη του Αιγίου ως city break προορισμός
Τουριστική προσφορά του Αιγίου
Γεωγραφική θέση-κλίμα- οικονομική θέση
Τεχνικές υποδομές-δίκτυα
Κοινωνικές υποδομές
Υποδομές πολιτισμού & χώροι ψυχαγωγίας
Αρχαιολογικοί τόποι- μνημεία
Υποδομές πρασίνου
Τουριστικές υποδομές – Καταλύματα
Τουριστική ζήτηση του Αιγίου
Προέλευση τουριστών καταλυμάτων
Αφίξεις-Διανυκτερεύσεις-Αναχωρήσεις
Ανάλυση ανταγωνισμού &SWOT ανάλυση
Προτάσεις Ανάπτυξης -Επένδυση στα σημεία κλειδιά του τουριστικού προϊόντος
Μέρος Δ’ Συμπεράσματα για κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς
Στρατηγικός Σχεδιασμός για την ανάπτυξη τουρισμού πόλεων
Συνέργειες & Πολιτικές τουριστικής ανάπτυξης
Εφαρμογή συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας
Branding, προβολή και προώθηση προορισμών citybreak
Μεσοπρόθεσμη παρακολούθηση τάσεων σε Πάτρα & Αίγιο
Μεθοδολογία & Δείκτες παρακολούθησης τουριστικής προσφοράς
Μεθοδολογία & Δείκτες παρακολούθησης τουριστικής ζήτησης
Μέρος Ε’ Περιγραφή Δέκα τουλάχιστον Τουριστικών Πακέτων city break εναρμονισμένων με τα Συμπεράσματα τις μελέτης
Μέρος Στ’ Βραχυπρόθεσμη και Μεσοπρόθεσμη Στοχοθέτηση Δράσεων Ανάδειξης της περιοχής ως City Break Προορισμό (2ετία -5ετία)
Προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης
Προγραμματισμός
Χρονοδιάγραμμα
Προϋπολογισμός
Κατάλογος Σχετιζόμενων Φορέων/ Οργανισμών (Ελλάδα και Εξωτερικό)
Μέρος Z’ Προβολή και Προώθηση της Πάτρας και του Αιγίου ως City Break Προορισμών μέσω ηλεκτρονικής Έκδοσης σε στοχευμένες αγορές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Σημειώνεται ότι το Επιμελητήριο Αχαΐας είναι από τα πρώτα Επιμελητήρια που ιδρύθηκαν στην χώρα. Συγκεκριμένα, ιδρύθηκε στις 22 Μαΐου 1836 με διάταγμα του Βασιλιά Όθωνα. Τα μέλη του Επιμελητηρίου είναι οι έμποροι, βιομήχανοι, βιοτέχνες και λοιποί επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εντός των ορίων του (πρώην) νομού, νυν περιφερειακή ενότητα Αχαΐας.