Με σχεδιασμό βασισμένο στη μελέτη τάσεων και δεδομένων εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια στην ιταλική τουριστική αγορά ο Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο οποίος τη Δευτέρα 13 & Τρίτη 14 Φεβρουαρίου πραγματοποίησε στο Μιλάνο σειρά προκαθορισμένων επαγγελματικών επαφών με εκπροσώπους tour operators και θεματικών τουριστικών γραφείων.
Στόχος της πρωτοβουλίας, η οποία πραγματοποιήθηκε με την αρωγή και υποστήριξη του γραφείου Ε.Ο.Τ. Ιταλίας, ήταν η εκ νέου παρουσίαση στην ιταλική τουριστική αγορά των πακέτων θαλάσσιου και καταδυτικού τουρισμού, όπως αυτά απαντώνται στην Ανατολική Χαλκιδική.
Πράγματι, οι 7 Ιταλοί συνομιλητές του φορέα ενημερώθηκαν λεπτομερώς για τα ολοκληρωμένα προγράμματα καλοκαιρινών διακοπών που εκπονήθηκαν από τα τουριστικά γραφεία – μέλη του Οργανισμού, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού αποτελεί την πρώτη σε πωλήσεις στη γειτονική χώρα.
Η παρουσίαση του ίδιου πακέτου αποτέλεσε λόγο συγκέντρωσης 42 εκπροσώπων Τύπου και τουριστικών γραφείων στον πολυχώρο γαστρονομίας Coquis Ateneo Italiana della Cucina στη Ρώμη, όπου το KOUZINA 2017 πραγματοποίησε γαστρονομική εκδήλωση, προωθώντας στην Ιταλία δραστηριότητες της εβδομαδιαίας θεματικής ενότητας με τίτλο «η θαλασσινή κουζίνα».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 16 Φεβρουαρίου και εστίασε :
– στην ανάδειξη του θαλάσσιου τουρισμού ως κορυφαίας καλοκαιρινής δραστηριότητας στην ανατολική Χαλκιδική και
– στην προώθηση του KOUZINA, ως συνδετικού κρίκου ανάμεσα σε όλα τα είδη τουρισμού με τη γαστρονομία.
Η εκ νέου παρουσίαση στη Ρώμη του ειδικού εντύπου με τίτλο “Ιστιοπλοΐα, Καταδύσεις & Κρουαζιέρες” η οποία παρέχει «θαλασσινές» πληροφορίες και άφθονο καλοκαιρινό φωτογραφικό υλικό, έτυχε για μία ακόμη χρονιά ενθουσιώδους υποδοχής και προκάλεσε το ενδιαφέρον των Ιταλών κλαδικών επαγγελματιών.
Aκολούθησε παράδοση μαθημάτων μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, η οποία πραγματοποιήθηκε από επιχειρηματίες του χώρου εστίασης, προερχόμενους από την Ουρανούπολη και την Αμμουλιανή. Κατά τη διάρκειά της παρουσιάσθηκαν συγκεκριμένες μαγειρικές τεχνικές «θαλασσινών πιάτων του αθωνικού καλοκαιριού», φτιαγμένων με φρέσκια πρώτη ύλη, όπως αυτή μεταφέρθηκε στην ιταλική πρωτεύουσα κατευθείαν από τις τράτες και τα ψαροκάικα του αθωνικού κόλπου.
Αξίζει (για μία ακόμη φορά) να σημειωθεί ότι το 7ετές πλάνο προώθησης της Ανατολικής Χαλκιδικής στην ιταλική τουριστική αγορά ακολούθησε μόνο τεχνοκρατικές μεθόδους και κανόνες τουριστικού marketing, που απέφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα, όπως :
– Καταγραφή 60 περίπου δημοσιευμάτων Τύπου, τα οποία αφορούν την Ανατολική Χαλκιδική και απαντώνται σε ιταλικές εκδόσεις – έντυπες και ηλεκτρονικές,
– Εμφάνιση της περιοχής σε εκπομπές δημοφιλών ιταλικών τηλεοπτικών σταθμών,
– Προσέλκυση στον προορισμό τριών (3) θεματικών τουριστικών γραφείων και γραφείων cral,
– Αύξηση της τάξης του 50% στις διαδικτυακές αφίξεις Ιταλών επισκεπτών στην παράκτια ζώνη,
– Αύξηση της τάξης του 40% στον οδικό τουρισμό, προερχόμενου από την Ιταλία,
– Θεαματική αύξηση των Ιταλών που επισκέπτονται την αθωνική πολιτεία ή πραγματοποιούν τον παράπλου του Αγίου Όρους.
Η πρωτοβουλία θα ολοκληρωθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, κατά το οποίο Ιταλοί εκπρόσωποι Τύπου καταφθάνουν στην παράκτια ζώνη για να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες του KOUZINA 2017, να καταγράψουν αυθεντικές τουριστικές μορφές και να ακολουθήσουν οινικές διαδρομές από την Αρναία μέχρι τον Άθωνα. Τον επόμενο Σεπτέμβριο εξάλλου εκπρόσωποι των προαναφερόμενων τουριστικών γραφείων αναμένονται στην περιοχή, προκειμένου να λάβουν μέρος σε ταξίδι εξοικείωσης με τίτλο «το αθωνικό καλοκαίρι».