Ο οινοτουρισμός είναι ένα είδος τουρισμού που διαφέρει από τις μαζικές μορφές και εστιάζει σε περισσότερο ποιοτικές παρά ποσοτικές πτυχές του ταξιδιού. Για την ανάπτυξη όμως των ειδικών μορφών τουρισμού και των συνοδευτικών τους εμπειριών δεν αρκεί μόνο η θεωρία. Χρειάζεται και η πράξη.

«Χρειάζεται να δημιουργήσουμε το προϊόν για τον οινοτουρισμό» δηλώνει ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος Στέλιος Μπουτάρης στο «Βήμα». Όπως συμπληρώνει, «παρότι το αμπέλι και το κρασί είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την κοινωνική ζωή των Ελλήνων, υπάρχει έλλειμμα οινικής παιδείας», το οποίο δεν βοηθά στην αναγνωρισιμότητα του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό.

Το θεσμικό πλαίσιο «μας έχει δώσει μεγάλη βοήθεια γιατί προβλέπει και σημεία εστίασης στα οινοποιεία» λέει ο διευθυντής της Ένωσης Οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος Γιάννης Αλμπάνης. «Έτσι, πολλοί οινοποιοί παίρνουν άδεια για να βγάλουν και ένα συνοδευτικό πιάτο στο οινοποιείο τους» προσθέτει, αναφερόμενος σε άρθρο που υπογράφηκε μεταξύ των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού. Κύριο ζητούμενο είναι «να υπάρξει σήμα πιστοποίησης του οινοποιείου», κάτι που προβλέπεται στο νόμο που ψηφίστηκε, ωστόσο προς το παρόν «δίνεται ένα πιστοποιητικό που βεβαιώνει ότι το οινοποιείο πληροί τις προϋποθέσεις» εξηγεί. Ένα ακόμα ζητούμενο είναι «να δοθούν κονδύλια εξειδικευμένης προβολής για τον οινικό τουρισμό συνολικά και να μη γίνονται μεμονωμένες προσπάθειες από οινοποιούς» λέει ο κ. Αλμπάνης. «Τώρα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο ολοκληρωμένο προϊόν. Αυτό σημαίνει τη διαμόρφωση ενός ή περισσότερων τουριστικών πακέτων».

Μάλιστα, στις 14 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστεί το επικαιροποιημένο marketing plan της Ένωσης Οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος, με στόχο «τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πακέτου το οποίο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των ταξιδιωτικών γραφείων και των ταξιδιωτών» σημειώνει. Όπως επισημαίνει, οι ανάγκες είναι διαφορετικές, καθώς «υπάρχουν οινοποιεία που είναι μικρά» και άλλα μεγαλύτερα. Από την άλλη, «και το ελληνικό κρασί από μόνο του δεν είναι τόσο γνωστό», οπότε χρειάζονται παράλληλες ενέργειες για την ενίσχυση του brand και της αναγνωρισιμότητάς του.

Το οινοτουριστικό δίκτυο «Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος» δημιουργήθηκε από την κοινή προσπάθεια των μελών της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος, η οποία αποτελείται από 26 μέλη – οινοποιίες. Το δίκτυο περιλαμβάνει 28 επισκέψιμα οινοποιεία με εγκαταστάσεις υποδοχής και ξενάγησης, με σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής και παλαίωσης οίνων, 73 συνεργαζόμενα μέλη (ξενοδοχεία, παραδοσιακοί ξενώνες, τοπικά προϊόντα) και οκτώ οινικές διαδρομές με αμπελώνες, τοπία φυσικού κάλλους, τοπικά μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και ένα μουσείο μοναδικό στο είδος του, το μουσείο Οίνου Γεροβασιλείου.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας