Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων εστίασης διανομής είναι ιδιαίτερα σκληρός. Πέραν της ποιότητας του φαγητού, που είναι το νούμερο ένα για την εξασφάλιση πελατείας, είναι εξίσου βασικό να υπάρχει σωστή προβολή και προώθηση του delivery μενού, με όλα τα μέσα που προσφέρει η σύγχρονη εποχή.
Του Γεράσιμου Φωκά
Η ΙΣΧΥΣ ΤΩΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΩΝ
Ο ανταγωνισμός στον χώρο των delivery επιχειρήσεων εστίασης ήταν ανέκαθεν ιδιαίτερα έντονος κι έτσι θα συνεχίσει να είναι. Την ώρα όμως που ο ανταγωνισμός είναι συνεχώς αυξανόμενος, το ίδιο αυξανόμενη είναι κι η αγορά των delivery. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν όλο και περισσότερες επιλογές.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση, για να διατηρήσει και να αυξήσει την πελατεία της σε αυτό το δύσκολο κι ανταγωνιστικό περιβάλλον, καθώς και τι πρέπει να κάνει μια νεοεισερχόμενη επιχείρηση, για να εξασφαλίσει πελατεία. Η σωστή προβολή μιας delivery επιχείρησης και των δυνατοτήτων που προσφέρει είναι το πρώτο βασικό πράγμα που πρέπει να γίνεται, για να υπάρχουν ικανοποιητικές πωλήσεις, παρά τον ανταγωνισμό.
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που έχουν οι επιχειρήσεις delivery είναι ότι διατηρούν τα στοιχεία των πελατών τους και για την επικοινωνία μαζί τους, αλλά και για τις επιλογές τους στο εστιατόριο. Αυτό σημαίνει ότι η επιχείρηση έχει ήδη στα χέρια της πολύτιμο υλικό, το οποίο μπορεί να εκμεταλλεύεται. Παρακάτω θα αναλύσουμε έξι στρατηγικές για ένα πετυχημένο πρόγραμμα προώθησης του delivery μενού. Καλό θα ήταν στο πλαίσιο αυτό να υπάρξει εξοικείωση με τη νομοθεσία που αφορά τα προσωπικά δεδομένα και τις δυνατότητες που δίνονται για διαφημιστικές εκστρατείες.
#1 Η διαφήμιση ξεκινάει από το κατάστημα
Θα ξεκινήσουμε από διαδεδομένες πρακτικές, που είναι όμως και βασικές για το προμοτάρισμα του delivery. Οι πρώτοι πελάτες που πρέπει να ενημερώνονται για τη δυνατότητα delivery είναι φυσικά αυτοί που έρχονται στο κατάστημα. Είτε έρχονται για να καθίσουν να φάνε, είτε για να παραγγείλουν, να παραλάβουν και να φύγουν, θα πρέπει πάντα να γίνεται υπενθύμιση ότι έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν από το σπίτι τους. Ακούγεται αυτονόητο κι όμως υπάρχουν περιπτώσεις που οι πελάτες δεν έχουν αντιληφθεί ότι η επιχείρηση παρέχει υπηρεσίες διανομής, οπότε, όταν παραγγέλνουν από το σπίτι, απευθύνονται σε ανταγωνιστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια υπενθύμιση ή μια ερώτηση αν γνωρίζουν πως το κατάστημα κάνει και delivery.
#2 Η δύναμη του logo
Τα τελευταία χρόνια, με την έλλειψη ρευστότητας και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν κι αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες, τα πράγματα έγιναν πολύ δύσκολα και για τις επιχειρήσεις delivery. Για να αντέξουν στον ανταγωνισμό, πολλές επιχειρήσεις επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν αναλώσιμα χωρίς το λογότυπό τους πάνω, προκειμένου να ρίξουν το κόστος λειτουργίας. Αυτή ήταν μια κίνηση ανάγκης και σε πολλές περιπτώσεις ίσως να αποδείχτηκε και σωτήρια κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Όσο, όμως, τώρα τα πράγματα προχωράνε και, έστω και με αργό ρυθμό, βελτιώνονται, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η δύναμη του logo πάνω στα προϊόντα που διανέμουμε είναι εξαιρετικά σημαντική.
“Το ιδανικό είναι ό,τι εξέρχεται από το κατάστημα προς τους πελάτες να έχει πάνω το logo της επιχείρησης!”
Το ιδανικό είναι ό,τι εξέρχεται από το κατάστημα για να πάει στους πελάτες να έχει πάνω το logo της επιχείρησης, με τα τηλέφωνα, τις ώρες διανομής και την ηλεκτρονική διεύθυνση. Ο πιο εύκολος τρόπος για να αυξήσουμε τις παραγγελίες είναι να ενθαρρύνουμε τους υπάρχοντες πελάτες να παραγγέλνουν συχνότερα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον κανόνα 80/20. Το 80% των παραγγελιών έρχεται από το 20% των πελατών. Πάντα τις παραγγελίες πρέπει να τις συνοδεύουμε με ένα διαφημιστικό φυλλάδιο με το delivery μενού, ή με ένα flyer που διαφημίζει τις online παραγγελίες, μέσω του ιστότοπου που διατηρεί η επιχείρηση.
#3 Στο παιχνίδι και το email
Ένας απλός τρόπος για να διαφημιστεί μια επιχείρηση delivery είναι μέσω του email. Είναι μια διαδικασία που χρειάζεται κάποιον χρόνο, αλλά έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να φτιάξει μια βάση δεδομένων με email, θα πρέπει να έχει τη συναίνεση των κατόχων, προκειμένου να μην έχει προβλήματα με τον κανονισμό GDPR. Ένας τρόπος να γίνει αυτό είναι να δημιουργηθεί λίστα εγγραφών κι ενημερώσεων στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Επιπλέον, μπορεί να γίνεται ενημέρωση των πελατών στο κατάστημα ή τηλεφωνικά, ώστε να παραχωρούν το email τους.
Για τις εγγραφές στη λίστα, θα μπορούσε να δοθεί ένα κίνητρο, όπως μια παροχή από το μενού ή μια προσφορά 1+1. Ο λόγος που αξίζει να γίνει μια τέτοια προσπάθεια είναι ότι άπαξ κι η επιχείρηση συγκεντρώσει έναν σεβαστό αριθμό email στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται, θα μπορεί να οργανώνει διαφημιστικές καμπάνιες πολύ φτηνότερα από τις κλασικές διανομές φυλλαδίων και με πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
“Ένα από τα μεγάλα ατού που έχουν οι επιχειρήσεις delivery είναι ότι δια-τηρούν τα στοιχεία των πελατών τους.”
Πέραν αυτού, θα αποκτήσει έναν σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες, οικολογικό, που θα είναι και περισσότερο μετρήσιμος. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να γίνεται έλεγχος αν τα emails διαβάστηκαν από τους παραλήπτες, αν ανοίχθηκαν ή όχι, και να προσφέρεται πάντα η δυνατότητα μετάβασης στo website της επιχείρησης για online παραγγελίες.