Ελληνικό τουρισμό Ο τουρισμός αλλάζει, το ίδιο κι η «ταυτότητα» όσων ταξιδεύουν, οι προσδοκίες κι οι επιθυμίες τους. Την ίδια στιγμή, οι εμπειρίες… κατακλύζουν τα παρεχόμενα προϊόντα κι υπηρεσίες, η τοπική «σφραγίδα» εμφανίζεται τώρα εντονότερη παρά ποτέ, ο πολιτισμός κάνει δυναμική είσοδο και το στοιχείο της βιωσιμότητας αναμένεται να αποτελέσει την «καύσιμη ύλη» που θα εισάγει τον τουρισμό στην προσεχή δεκαετία και παραπέρα! Στοιχεία, που προκύπτουν από το ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με τον τίτλο: «Redefining Realities: #someReactDifferent», το οποίο κι έλαβε χώρα πρόσφατα στην Αθήνα.

Τοπικές εμπειρίες – Βιωσιμότητα – Πολιτισμός – Καινοτομία

Ελληνικό τουρισμόΤο στοιχείο της ωρίμανσης, μέσω της οποίας θα επιτευχθεί η διαδικασία της διαχείρισης της συνολικότερης ανάπτυξης που βιώνει τα τελευταία χρόνια ο τουριστικός κλάδος, μακριά από την… άγρα πρόσθετων επισκεπτών, θα πρέπει να αποτελέσει το ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Γιάννη Ρέτσο. Κατά τον ίδιο, ο τουριστικός κλάδος οφείλει να εξετάζει τρόπους και στρατηγικές διαχείρισης του όγκου των τουριστών που φιλοξενεί σε ετήσια βάση η χώρα μας, εστιάζοντας την προσοχή στη διασφάλιση άρτιων εμπειριών, ακολουθώντας ταυτόχρονα τις σύγχρονες τάσεις. Πρόκειται, όπως ο ίδιος θεωρεί, για μια αποδοτική «συνταγή», μέσω της οποίας η χώρα κι ο κλάδος θα εξασφαλίσουν το ανταγωνιστικό angle στο πέρασμα του χρόνου.

«Σήμερα είναι η στιγμή των μεγάλων αλλαγών για τον ελληνικό τουρισμό. Οφείλουμε να υιοθετήσουμε την αλλαγή, να αναλάβουμε ρίσκα και να επενδύσουμε. Συνολικά και με τον κατάλληλο σχεδιασμό. Τόσο οι ιδιώτες όσο κι η Πολιτεία!», όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέτσος στο συνέδριο του ΣΕΤΕ. Από την ομιλία του προέδρου δεν θα μπορούσε να λείπει και σχετική αναφορά στην πτώχευση της Thomas Cook, καθώς σημείωσε πως στις ημέρες μας δεν υφίστανται -πλέον- εγγυήσεις και σιγουριά πως τα ευμεγέθη τουριστικά κανάλια διανομής θα πρέπει να θεωρούνται κι ως απολύτως ασφαλή από οικονομικής απόψεως. «Σε αυτό το πλαίσιο, και όσο πιο σύντομα αποδεχτούμε αυτή την παραδοχή, οφείλουμε να προβούμε σε δραστικό εμπλουτισμό των τουριστικών καναλιών, με την ταυτόχρονη αναζήτηση και συνεργασία με καινούρια. Κατ’ αυτό τον τρόπο, αυτομάτως, θα μειώσουμε τον βαθμό έκθεσης και ρίσκου που αναλαμβάνουμε, αλλά και θα περιορίσουμε σε λογικό επίπεδο την εξάρτησή μας από αυτά!», ανέφερε ο κ. Ρέτσος. 

Κάτι που θεωρούταν ως μοναδική εμπειρία πριν από μερικά χρόνια, πλέον, αποτελεί πραγματικότητα ή δεν βρίσκεται καν στο προσκήνιο! Οι σημερινοί ταξιδιώτες, βασίζονται αποκλειστικά στον εαυτό τους και στην φορητή συσκευή κινητής τηλεφωνίας.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ άδραξε την ευκαιρία και κατά την ομιλία του τόνισε πως ο εγχώριος τουριστικός κλάδος θα πρέπει να μην μένει προσηλωμένος αποκλειστικά στο κύριο «προϊόν» του Sea & Sun, αλλά να αξιοποιεί τις εξαιρετικές προοπτικές και προτάσεις που παρέχουν επιμέρους πτυχές του, όπως η γαστρονομία, ο πολιτισμός, η εμπειρία της επικοινωνίας με τους γηγενείς και τους κατοίκους κάθε περιοχής ξεχωριστά κ.ά. «Κάτι, που θα πρέπει να γίνει με πνεύμα δημιουργικότητας και καινοτομίας, δομώντας «φρέσκα» όσο κι ελκυστικά προϊόντα, υπηρεσίες κι εμπειρίες, οι οποίες θα αναβαθμίσουν συνολικά το “Greek experience” και θα απευθυνθούν σε νέα κοινά».   

Έμφαση στην «αξία» του τουριστικού brand

Τη σημασία που έχει να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς οι εμπλεκόμενοι παράγοντες με τον τουρισμό τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις και να προσαρμόζουν το «προϊόν» ή την πρότασή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα «θέλω» των επισκεπτών, υπογράμμισε ο γκουρού στις στρατηγικές του μέλλοντος, Paul Papadimitriou, ιδρυτής της Intelligencr, κατά τη διάρκεια της keynote ομιλίας του στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ,με τίτλο: «Redefining Realities: #someReactDifferent». Το παράδειγμα της Ιαπωνίας, σύμφωνα με τον κ. Papadimitriou, είναι αποκαλυπτικό, όσον αφορά την οικοδόμηση ενός τουριστικού brand. Εκεί, η «αξία» που κυριαρχεί για τον υποψήφιο επισκέπτη δεν είναι άλλη από τον πολιτισμό, την κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα. Πρόκειται δε για τον πρωταρχικό λόγο που κάτι παραπάνω από 38 εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τη χώρα σε ετήσια βάση.

Ελληνικό τουρισμό

«Σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον μιας εντελώς καινούριας εποχής στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού εν γένει. Καταγράφεται μεταβολή στη συμπεριφορά και -το κυριότερο- στις αξίες του πελάτη, οι οποίες μέχρι πρότινος αποτελούσαν σκόρπιες εκφάνσεις που συναντιόνταν εδώ κι εκεί, ωστόσο πλέον έχουν επιταχυνθεί κι η ενιαία μορφή τους δεν θα αργήσει να λάβει χώρα. Προκειμένου, λοιπόν, η Ελλάδα να ξεχωρίσει και να διακριθεί, θα πρέπει να αναθεωρήσει το σκεπτικό και την κουλτούρα της αναφορικά με τον τουρισμό. Οφείλει να αναμείξει τη μοναδική πολιτιστική κι αρχαιολογική της κληρονομιά με τους πυλώνες στους οποίους σχεδιάζει να βασίσει το μέλλον της, δομώντας ένα offering που όμοιό του δεν θα συναντάται στο διεθνές στερέωμα! Πάντοτε, έχοντας το βλέμμα στο μέλλον κι επιδιώκοντας να αναπτυχθεί ταχύτερα και ψηλότερα!», τόνισε με έμφαση ο κ. Papadimitriou.

Ελληνικό τουρισμόΟ ίδιος ανέφερε πως κάτι που θεωρούταν ως μοναδική εμπειρία πριν από μερικά χρόνια, πλέον, αποτελεί πραγματικότητα ή δεν βρίσκεται καν στο προσκήνιο! Οι σημερινοί ταξιδιώτες, όταν φτάνουν στη στιγμή κατά την οποία θα πρέπει να ασχοληθούν, προκειμένου να οργανώσουν τις διακοπές τους, βασίζονται αποκλειστικά στον εαυτό τους και στο smartphone τους. «Αυτή τη στιγμή, στην παγκόσμια τουριστική αγορά υπάρχει μια παράμετρος που χρήσιμο είναι να ληφθεί υπόψη, απαιτώντας ταχύτατα ανακλαστικά, προκειμένου να μην χαθεί η ευκαιρία της κατά το δυνατόν μεγαλύτερης αξιοποίησης των περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων (!) Ινδών και Κινέζων που προέρχονται από τις εκεί μεσαίες κοινωνικο-οικονομικές τάξεις και ταξιδεύουν ολοένα και πιο συχνά, όλο και πιο μακριά. Ταυτόχρονα, οφείλουμε να παρατηρήσουμε πως μεταβάλλεται κι η ανθρωπογεωγραφία των παγκόσμιων τουριστών, αφού ο πληθυσμός ευρύτερα γηράσκει, ενώ την ίδια στιγμή το ποσοστό των νεαρής ηλικίας ατόμων που ταξιδεύουν διαρκώς αυξάνεται!», σημείωσε ο ιδρυτής της Intelligencr.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας