Για να γιορτάσει την Ημέρα της Γης στις 22 Απριλίου, η Booking.com, κυκλοφόρησε τα ευρήματά της από την Παγκόσμια Έκθεση Αειφόρου Τουρισμού που εκτέλεσε. Σε ένα έτος που τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ορίσει ως το Διεθνές Έτος του Αειφόρου Τουρισμού για την Ανάπτυξη, αυτή η νέα έρευνα δείχνει κάποια πολλά υποσχόμενα σημάδια όσον αφορά τις οικολογικές σκέψεις που λαμβάνουν υπόψη οι ταξιδιώτες και τα καταλύματα.
Τα στοιχεία που παρουσίασε η Booking.com συγκεντρώθηκαν σε 11 αγορές, με περισσότερους από 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε μία από αυτές. Οι ερωτηθέντες έπρεπε να είναι 18 ετών και άνω, έπρεπε να έχουν ταξιδέψει τουλάχιστον μία φορά το 2016 και να σχεδιάζουν τουλάχιστον ένα ταξίδι για το 2017. Όλοι οι ερωτηθέντες έπρεπε να είναι τουλάχιστον μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων κατά τον προγραμματισμό των περισσότερων ταξιδιών τους. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν τον Μάρτιο του 2017 από την Booking.com.
Ο αριθμός των ταξιδιωτών που διαμένουν τουλάχιστον μία φορά σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον ή «πράσινο» κατάλυμα θα μπορούσε να διπλασιαστεί φέτος, με το 65% των παγκόσμιων ταξιδιωτών να εκφράζουν αυτή την πρόθεση έναντι 34% που παρέμειναν σε ένα ή περισσότερα πέρυσι.
Επιπλέον, 68% επιβεβαιώνουν ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν ένα κατάλυμα γνωρίζοντας ότι ήταν φιλικό προς το περιβάλλον, με τους κινέζους (93%), τους Βραζιλιάνους (83%) και τους Ισπανούς (80%) ταξιδιώτες να είναι οι πιο πιθανό. Για μεγάλο ποσοστό ίσο με 79%, οι συνιστώσες αειφορίας επηρεάζουν επίσης τον πιθανό τρόπο μεταφοράς τους όταν ταξιδεύουν, ενώ το 43% χρησιμοποιεί δημόσιες συγκοινωνίες όποτε είναι δυνατόν, το 42% προσπαθεί να περπατήσει, να χρησιμοποιήσει ποδήλατο ή να κάνει πεζοπορία όσο το δυνατόν περισσότερο και σχεδόν το ένα πέμπτο (18%) να μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα !
Όταν πρόκειται για επιλογές πολυτελείας προκειμένου να παραμείνουν κάπου με φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών παγκοσμίως θα ήταν ευτυχείς να δεχτεί, με το 94% να είναι διατεθειμένο να παραμείνει σε ένα ακίνητο με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, το 89% με μονάδες θέρμανσης και κλιματισμού που λειτουργούν μόνο όταν βρίσκεστε στο δωμάτιο και 80% σε ένα κατάλυμα με ντους χαμηλής ροής.
Οι παραχωρήσεις που οι ταξιδιώτες πολυτελών καταλυμάτων θα ήταν διατεθειμένοι να δεχτούν για να μείνουν κάπου οικολογικά είναι:
Λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας 94%
θέρμανσης και κλιματισμού που λειτουργούν μόνο όταν βρίσκεστε στο δωμάτιο 89%
Ντους με χαμηλή ροή 80%
Ανακυκλωμένο χαρτί υγείας 79%
Μικρότερη συχνότητα αντικατάστασης υλικών τουαλέτας 79%
Μικρότερη συχνότητα αντικατάστασης σεντονιών και πετσετών 75%
Υψηλότερο κόστος για τα τρόφιμα, διότι είναι όλα τοπικής παραγωγής 64%
Ο όρος «αειφόρα ταξίδια» εξακολουθεί να σημαίνει πολλά πράγματα σε πολλούς ανθρώπους, αλλά ο ρόλος των καταλυμάτων που βοηθούν τους ταξιδιώτες να επιτύχουν τους ταξιδιωτικούς στόχους αειφορίας τους είναι σαφής. Η έρευνα δείχνει ότι πάνω από το ήμισυ (56%) θεωρούν ότι διαμένουν σε φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα ως αειφόρα ταξίδια, συμβάλλοντας στον κατάλογο των όσων σκέφτονται οι ταξιδιώτες όταν ακούν τον όρο. Για περισσότερο από το ένα τρίτο ο όρος αυτός σημαίνει να εξοικονομείται νερό επαναχρησιμοποιώντας πετσέτες και σεντόνια (38%) και να προστατεύεται το περιβάλλον μειώνοντας τη χρήση ειδών υγιεινής όπως σαμπουάν, σαπούνι, οδοντόβουρτσα, ξυράφι ξυρίσματος (35%).
Για πολλούς, το αειφόρο ταξίδι είναι επίσης συνώνυμο με μια πιο αυθεντική τοπική εμπειρία. Το 38% αντιλαμβάνεται μέσω της αγοράς τοπικών προϊόντων και υποστηρίζει τους τοπικούς τεχνίτες, ενώ το 36% θα επιλέξει ‘οικολογικό’ κατάλυμα, διότι παρέχει μια πιο έντονη τοπική εμπειρία.
Οι κορυφαίοι 5 λόγοι για τους οποίους οι ταξιδιώτες σε παγκόσμιο επίπεδο επιλέγουν ‘οικολογικά’ / eco-friendly καταλύματα:
Συμβολή στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων 52%
Παρέχουν μια πιο τοπική εμπειρία 36%
Αντιμετωπίζουν καλύτερα την τοπική κοινότητα 31%
Τείνουν να παρέχουν περισσότερα τοπικά / βιολογικά τρόφιμα 30%
Ένα ενδιαφέρον για την εμπειρία νέων τάσεων στα καταλύματα 24%
«Ακριβώς όπως η παραμονή σε ένα κατάλυμα κατά την διάρκεια των διακοπών διαδραματίζει καίριο ρόλο στην απόλαυση του ταξιδιού μας, έτσι διαδραματίζει επίσης όλο και πιο σημαντικό ρόλο η προσπάθεια να βοηθούμε τους ανθρώπους να ταξιδεύουν με αειφόρο τρόπο», σχολιάζει ο Pepijn Rijvers, Chief Marketing Officer της Booking.com. «Είτε προσφέροντας τοπικά καλλιεργούμενα τρόφιμα, χρησιμοποιώντας ή πουλώντας προϊόντα τοπικών βιοτεχνιών, διατηρώντας την ποιότητα και ποσότητα του νερού και της ενέργειας, ανακυκλώνοντας ή συνδέοντας τους επισκέπτες με την τοπική κοινότητα, τα καταλύματα σήμερα εργάζονται σε μια σειρά προσπαθειών αειφορίας και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ταξιδιώτες που είναι τόσο πρόθυμοι να εξερευνήσουν και να αγκαλιάσουν όλα αυτά. Από την στιγμή προσθήκης οικολογικών ενδιαφερόντων και της προώθησης προορισμών μέσω του εργαλείου αναζήτησης Passion στο Booking.com, διαπιστώσαμε έναν αυξανόμενο αριθμό σχολίων αναγνώρισης που άφησαν οι ταξιδιώτες, οπότε υπάρχει τάση για αειφορία”.
Παρόλο που μόνο το 5% των ταξιδιωτών παγκοσμίως πιστεύουν ότι είναι εύκολο να ταξιδέψουν με αειφόρο τρόπο, το 46% των ταξιδιωτών παγκοσμίως θεωρούν τους εαυτούς τους αειφόρους ταξιδιώτες, με την Ιταλία, Γερμανία και Κίνα να βλέπουμε την αύξηση των ατόμων που αναγνωρίζουν τον τρόπο αυτό από πέρυσι, ενώ στην Αυστραλία, την Βραζιλία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ σημειώθηκε πτώση (μείωση κατά 5%, 8%, 4% και 4% αντίστοιχα).
Οι 5 πιο σημαντικές ‘πράσινες’ / φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές που εξετάζονται σε ένα ακίνητο για κατάλυμα:
Ηλιακή ενέργεια 67%
Αειφόρο σύστημα ύδρευσης 43%
Ντους με χαμηλή ροή / τουαλέτες 36%
Οργανικά εστιατόρια / επιλογές φαγητού 31%
Καλάθια ανακύκλωσης στο δωμάτιο 29%
“Στη Booking.com έχουμε μια αποστολή να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους να βιώσουν τον κόσμο, έναν κόσμο που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένος”, προσθέτει ο Pepijn Rijvers. “Αναζητούμε συνεχώς βελτιωμένους τρόπους για να ανακαλύψουμε και να μοιραστούμε τις προσπάθειες αειφορίας των συνεργατών μας με αυτούς που ψάχνουν και επιλέγουν στον ιστότοπό μας και ως μέρος της δικής μας δέσμευσης για τη βελτίωση των προορισμών παγκοσμίως, ξεκίνησε πρόσφατα το Booking.com Booster. Μέσω αυτού του προγράμματος επιτάχυνσης για νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα του αειφόρου τουρισμού, θα βοηθήσουμε να μεγιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν αυτές οι διαφορετικές επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η διασφάλιση ενός αειφόρου μέλλοντος είναι μια συνεργατική προσπάθεια, η οποία σημαίνει να μοιραστούμε την εμπειρία μας και να συνεργαζόμαστε, είτε πρόκειται για προορισμούς, καταλύματα, ταξιδιωτικούς πράκτορες ή ταξιδιώτες. “